هفت هزار و ۸۱۵ مورد بازرسی از بازار ایلام انجام شد

اقتصاد ایران: ایلام-رئیس سازمان صمت استان ایلام گفت: در سال جاری هفت هزار و ۸۱۵ مورد بازرسی از بازار ایلام انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدرحیمی در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار استان، که به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و دیگر اعضاء برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۸۱۵ مورد بازرسی از سطح بازار و اصناف مختلف استان و نیز ۱۶۳ گشت مشترک با حضور دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۹۸۶ پرونده به ارزش ۲۷۱ میلیارد ریال به دنبال بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک در استان تشکیل شده و به مراجع مرتبط ارجاع داده شده است، گفت: بازرسی‌ها در روزهای پایانی تابستان و با آغاز سال تحصیلی جدید در سطح بازار استان تشدید شده است.

رئیس سازمان صمت استان ایلام ابراز کرد: بازرسی و رصد بازار استان در قالب گشت‌های مشترک از ابتدای سال تا کنون به صورت مداوم در راستای نظارت، تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم با حضور دستگاه‌های مرتبط انجام شده و بر این اساس خوشبختانه در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به جز سیمان، کمبودی در استان مشاهده نشده است.

محمدرحیمی علت کمبود سیمان در بازار را سهمیه بندی برق و به تبع آن کاهش تولید این ماده ساختمانی ذکر کرد و افزود: با توجه به پایان قطعی و سهمیه بندی برق، انتظار می‌رود که تا پایان هفته جاری سیمان در بازار ایلام به حالت تعادل برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز آمار کشور موضوع تورم را بر سه اساس تورم ماهانه، سالانه و نقطه به نقطه اعلام می‌کند، ابراز کرد: تورم ماهانه (درصد تغیرات قیمت کالا و خدمات نسبت به ماه قبل) در استان در تیرماه ۲.۱ درصد بوده و این در حالی است که متوسط ماهانه تورم در کشور ۲.۲ بوده و استان در این زمینه در رتبه ۱۳ کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان مت استان با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته فاصله تورمی استان ایلام نسبت به میزان درصد متوسط تورم کشور رقمی بالا بوده که در سال جاری این فاصله کاهش چشم‌گیری داشته که امید است در ادامه سال این میزان نسبت به میانگین کشور کاهش بیشتری داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ