آغاز کنترل‌های مرزی سراسری در آلمان با وجود انتقادها

اقتصاد ایران: دولت آلمان از امروز کنترل‌های مرزی سراسری برای مهار پناهجویان را با وجود اعتراضات و انتقادهای فراوان به این طرح آغاز کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، از امروز دوشنبه، مسافران و بخش حمل و نقل بار در آلمان باید برای کنترل مرزها در تمام مرزهای زمینی آلمان آماده شوند. این حمل و نقل ها به صورت تصادفی انجام می شود.

به گفته وزارت کشور فدرال آلمان این مسئله باید به صورت مکانی و زمانی و به صورت انعطاف پذیر کنترل شود. در این شرایط در جاده های پرسرعت پرتردد، مسیریابی حمل و نقل جداگانه قابل تصور است.

پلیس فدرال آلمان اعلام کرده که در هماهنگی با نهادهای امنیتی دیگر در داخل و خارج از کشور تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که این کنترل ها تا حد ممکن برای همراه داشتن یک مدرک هویتی مانند کارت شناسایی یا پاسپورت بوده و تأثیر کمتری بر زندگی روزمره مسافران، تجارت و سفر آن ها داشته باشد.

از اکتبر 2023 کنترل های ثابتی در مرزهای لهستان، جمهوری چک و سوئیس وجود دارد. این کنترل ها بارها تمدید شده و در حال حاضر تا 15 دسامبر ادامه دارد. از سپتامبر 2015 هم کنترل‌هایی در مرز زمینی آلمان و اتریش با توجه به مهاجرت های غیرقانونی وجود دارد. کنترل‌های تازه دستور داده شده مستقیماً مرزهای زمینی با فرانسه، دانمارک، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با این حال، مرزها با فرانسه از 20 جولای کنترل شده است، که دولت فدرال آلمان آن را از جمله با بازی های المپیک توجیه کرد.

این کنترل ها ابتدا هر 6 ماه یک بار انجام می شود. کنترل ها در منطقه شنگن، که در واقع عاری از کنترل مرزی است، که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به آن تعلق دارند همچنین باید به کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش شود. آلمان این اطلاع رسانی درباره این کنترل ها را تا 15 مارس 2025 انجام داد. وزارت کشور آلمان می خواهد کنترل های مرزی موجود را که در حال حاضر تا اواسط دسامبر برنامه ریزی شده است، تمدید کند.

در اواخر ماه اوت اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در ZDF اعلام کرد که می‌خواهد کنترل‌ها را تا زمانی که ممکن است حفظ کند - اما فقط به کنترل‌های موجود در کشورهای همسایه آلمان اشاره کرد. وی تاکید کرد: این کنترل ها ثابت کرده اند که "بسیار کارآمد" هستند و به همین دلیل است که او می خواهد کنترل های مرزی را تا زمانی که ممکن است ادامه دهد. صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما همیشه باید این کار را در چارچوب قوانین اروپا انجام دهیم. اما می توانم به شما اطمینان دهم که موفق خواهیم شد.

علاوه بر محدود کردن مهاجرت های غیرقانونی، وزارت کشور آلمان اخیراً حفاظت از امنیت داخلی در برابر تهدیدات کنونی تروریسم افراطی و جرایم فرامرزی را به عنوان دلایلی برای کنترل هایی که اکنون دستور داده شده است ذکر کرده است.

همانطور که اعلام شد، آلمان کنترل های مرزی موجود در شرق و جنوب این کشور را به مرز زمینی در غرب گسترش داده است. طبق تایید پلیس فدرال آلمان نهادهای پلیس در ایالت نیدرزاکسن و نوردراین-وستفالن از نیمه شب در حال بررسی مرزهای بلژیک و هلند هستند. این کنترل ها همچنین در مرزهای لوکزامبورگ و دانمارک در روز دوشنبه تنظیم خواهد شد.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان هم شب گذشته در این باره گفت: به نظر من این اقدام برای کاهش بیشتر مهاجرت های غیرقانونی ضروری است. این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات هفته گذشته دستور داد که از روز دوشنبه کنترل‌های ثابتی در تمام مرزهای زمینی وجود داشته باشد.

سخنگوی پلیس فدرال آلمان هم گفت که افسران اضافی طبق برنامه در نیدرزاکسن مشغول انجام وظیفه هستند. آنها قرار است افرادی را که از هلند در سمت نیدرزاکسن می آیند بررسی کنند. علاوه بر این، جستجو در جاده های فرعی در منطقه نزدیک مرز با هلند نیز اعلام شد.

کشورهای همسایه آلمان از جمله اتریش و لهستان در مورد گسترش کنترل مرزها ابراز نگرانی کرده و به این مسئله انتقاد وارد کرده بودند. با این حال، "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان، همانطور که عصر یکشنبه در جریان سفر خود به ازبکستان گفت، "با سران کشورهای همسایه، از جمله رئیس کمیسیون اروپا، صحبت بسیار دقیقی را آغاز کرده است." شولتز توضیح داد: همه می‌دانند که ما در چارچوب قوانین اروپا کار می‌کنیم، اما از گزینه‌های خود حداکثر استفاده را می‌کنیم.

وی در توجیه این اقدام خود گفت: همه می‌دانند که تعداد افرادی که به آلمان می‌آیند بسیار زیاد است و از این رو این یک علاقه قابل درک برای دولت آلمان است که اطمینان حاصل کند که ما این موارد را از طریق مدیریت خوب مهاجرت غیرقانونی تحت کنترل درآوریم و این شامل چنین کنترل هایی نیز می شد.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم روز دوشنبه گذشته بر حسب نیاز، گسترش کنترل ها را به کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش داد و آن را با بار سنگین بر دوش آلمان به دلیل مهاجرت غیرقانونی توجیه کرد.

"اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان از گسترش کنترل ها دفاع کرد و آنها را با نیاز به مهار بیشتر مهاجرت های غیرقانونی توجیه کرد. محافل دولتی اعلام کردند که "شولتز" با چند تن از سران کشورهای اروپایی از جمله "دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، "کارل نهمر"، صدراعظم اتریش و لوک فریدن، نخست وزیر لوکزامبورگ در مورد کنترل مرزها تماس تلفنی داشته است. همچنین گفتگوی تلفنی با "اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپایی انجام شد. گفته شد که شولتز در روزهای آینده همچنین می خواهد با سران دولت های دیگر کشورهای همسایه برای قانع کردن آن ها تماس تلفنی برقرار کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ