اوحدی: شاعران سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند

اقتصاد ایران: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت گفت: شاعران به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو که امروز دوشنبه 26 شهریورماه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سالن اجتماعات بنیاد برگزار شد، گفت: شاعران به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند.

 مهندس سعید اوحدی در این مراسم ضمن خیر مقدم به شاعران فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری این جلسات شعرخوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد. حضرت پیامبر اکرم(ص) نیز دیدارهایی با شاعران در دوران صدر اسلام داشتند و مراسم شعرخوانی نیز همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نگاه عمیقی که به شعر در فرهنگ کشورهای اسلامی وجود دارد، گفت: شعر در تاریخ قبل از صدر اسلام و حتی بعد از آن  از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و جایگاه شاعران مورد توجه قرار داشته است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش ارزنده شعر در انتقال پیام‌ها، اظهارداشت: شعر یکی از زیباترین و لطیف‌ترین رشته‌های هنری است. شعر در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه برخوردار است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) شعر و شاعران سرمایه برای کشور هستند.
مهندس اوحدی جایگاه شعر را بین هنرهای دیگر بسیار ارزشمند دانست و عنوان‌کرد: شاعران به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند و  شعر بسیار ارزشمند و ماندگار است. شعر شاعران تأثیرگذار به‌ویژه برای خانواده شهدا و والدین آنهاست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شعر در دوران  صدر اسلام اهمیت زیادی داشت، ابراز کرد: پیامبر(ص) به هنر شعر جهت دادند، باید قدر این سرمایه را دانست و از آن بهره‌مند شد، سرمایه‌ای که مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) به آن تأکید دارند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری مراسمی برای شهدای منا و نزدیک شدن به آغاز هفته دفاع مقدس بر اهمیت نقش شعرخوانی در این ایام تأکید کرد و  گفت: شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود، شعر برای اسرا در اردوگاه‌ها و برای رزمندگان در جبهه‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ