یک نقره و ۵ مدالیون دستاورد تیم ملی آی‌تی ایران در مسابقات جهانی

اقتصاد ایران: یک نقره و پنج مدالیون دستاورد تیم ملی آی‌تی ایران در مسابقات جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی آروان‌کلاد، در پایان چهار روز رقابت با برگزیدگان جهانی، یک نقره و پنج مدالیون دستاورد رقابت‌کنندگان ایرانی رشته‌های آی‌تی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ WorldSkills Lyon شد و برای نخستین‌بار در تاریخ این مسابقات، تمامی رقابت‌کنندگان رشته‌های آی‌تی موفق به کسب مقام شدند. چهل‌وهفتمین دور از مسابقات جهانی مهارت، چهارشنبه ۲۱ شهریور و به‌مدت چهار روز به میزبانی کشور فرانسه در شهر لیون برگزار شد. فرانسه در این دور از مسابقات میزبان ۱۴۰۰ رقابت‌کننده از ۷۰ کشور بود. در این دور از مسابقات که به گفته‌ی کارشناسان هم‌راه تیم ایران، جزو سخت‌ترین دوره‌های این مسابقات بوده است،‌ نمایندگان ایران در رشته‌های آی‌تی در رقابت با ۱۴۷ نفر از برترین‌های جهان بودند.

دستان پر بچه‌های آی‌تی با یک نقره و پنج مدالیون

به‌طورکلی ایران در این دور از مسابقات، ۸ مدالیون و یک نقره داشته که رقابت‌کنندگان رشته‌ی آی‌تی پس از رقابت با ۱۴۷ نفر توانستند ۵ مدالیون و یک نقره دریافت کند؛ حمیدرضا حمیدی و حسن محمدی در رشته‌ی «امنیت سایبری» بعد از شرکت‌کننده‌ای از کشور سوییس در جایگاه دوم ایستادند و به مدال نقره دست یافتند. پنج نماینده‌ی دیگر رشته‌های آی‌تی هم به مدالیون افتخار دست یافتند؛ علیرضا پورچالی در رشته‌ «پردازش ابری»، امیررضا غلامی در رشته‌ «توسعه‌ی برنامه‌های موبایل»، سید آرمین طاهری در رشته‌ «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، امیرعباس قاسمی در رشته «فناوری‌های وب»، مهرداد شیروانی در رشته‌ «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» با حمایت و منتوری آروان‌کلاد به این دوره از مسابقات آمده بودند. از این میان، رقابت در رشته‌ی کلاد و موبایل برای رقابت‌کنندگان ایرانی، تازگی دارد و جزو رشته‌هایی‌ست که با منتورینگ آروان فرصت حضور پیدا کرده‌اند.

رقابت‌کنندگان ایرانی در رشته‌های غیرآی‌تی نیز موفق به کسب مدالیون شدند؛ امیرمحمد ابویی در «تبرید و تهویه»، محمد حسینی در «جواهرسازی» و آرین طاهری در «فناوری طراحی گرافیک» به مدالیون دست یافتند.

اختتامیه مسابقات جهانی مهارت

مسابقات جهانی مهارت، عرصه‌ای بین‌المللی هم‌تراز با المپیک

مسابقات جهانی مهارت از ۷۰سال پیش به‌شکل مستقل و برای نمایش توانایی جوانان در سراسر دنیا شروع شده است. اهمیت ویژه‌ی این مسابقات به مهارت‌محور بودن آن است؛ تا جایی که شرکت‌ها و برندهای بزرگ‌ تجاری دنیا در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند و تلاش می‌کنند ارتباط‌های موثری با استعدادهای جوان مسابقات داشته باشند. از سوی دیگر اهمیت این مسابقات برای کشورهای برگزارکننده هم تا آن‌جاست که بالاترین مقام کشورهای میزبان در جشن افتتاحیه‌ی مسابقات WorldSkills حضور می‌یابند. در این دور از مسابقات که به میزبانی فرانسه برگزار می‌شد، مکرون؛ رییس‌جمهوری این کشور، افتتاحیه‌ی رسمی آن را به‌عهده داشت.

مکرون

بخش خصوصی هم‌پای استعدادهای ایرانی

ایران از سال ۲۰۰۱ در مسابقات جهانی مهارت حضور دارد و پرافتخارترین حضور ایران در این مسابقات مرتبط با سال ۲۰۱۳ است که در مجموع ۸ مدالیون و ۲ نقره و یک برنز داشته است. یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های این دوره از مسابقات، حضور رقابت‌کنندگان برگزیده‌ی ایرانی از شهرهای مختلف کشور بوده است. تیم برگزیده‌ی ایران امسال از شهرهای قم، سیستان و بلوچستان، کرمان، تهران و بجنورد بودند که پس از رقابت ملی، توانستند به تیم ملی این دور از مسابقات راه یابند.

یکی دیگر از موارد بااهمیت درباره‌ی این مسابقات، حضور بخش خصوصی در کنار سازمان‌های دولتی است که برگزارکننده‌ی رسمی این مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی هستند. در ایران این همراهی و حمایت در رشته‌ی آی‌تی با آروان‌کلاد و از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. تیم آروان‌کلاد که در دوره‌های پیشین در سطح ملی و بین‌المللی جزو مدال‌آوران این مسابقات بوده‌اند، در بخش انتقال تجربه و منتورینگ همراه کاروان آی‌تی ایران در مسابقات جهانی مهارت بودند.

جدیت و همراهی بخش خصوصی در کنار سازمان فنی و حرفه‌ای در این سال‌ها موجب افزوده‌شدن رشته‌های پردازش ابری و توسعه‌ی نرم‌افزارهای موبایل به رشته‌های رقابتی تیم ایران شده است. پیش از این هم نمایندگان سازمان فنی‌وحرفه‌ای در مصاحبه‌هایی گفته بودند که «از مهم‌ترین فواید حضور شرکت‌های خصوصی مانند آروان‌کلاد این است که آن‌ها حوزه‌ی تخصصی خودشان را بهتر از ما می‌شناسند».

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ