پزشکیان: مبنای امور را بر وفاق و وحدت و انسجام گذاشته‌ایم

اقتصاد ایران: پزشکیان در نخستین نشست خبری گفت: مبنای امور را بر وفاق و وحدت و انسجام گذاشته‌ایم که البته کار سختی است و قطعاً جای نقد هم دارد .

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران تهران، آغاز شد.

بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این نشست خبری را پوشش می‌دهند.

طباطبایی: تلاش ما این بوده که فرصت پرسشگری در اختیار رسانه‌های مختلف و از جریان‌های مختلف باشد

«سید محمد مهدی طباطبایی»، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در ابتدای نشست خبری رئیس‌جمهور، گفت: تلاش ما این بوده که فرصت پرسشگری در اختیار رسانه‌های مختلف و از جریان‌های مختلف باشد. بدون لحاظ سلایق سیاسی، طیفی متنوع از رسانه‌های داخلی و خارجی در این نشست حضور دارند. هم از لحاظ کمی و هم کیفی، این نشست خبری تفاوت‌هایی نسبت به نشست‌های قبلی رؤسای جمهور دارد و تعداد سوال کنندگان افزایش یافته است. برای اولین بار از پایگاه‌های خبری و مجله‌ها هم برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده است. از تعدادی از رسانه‌های محلی هم دعوت به عمل آمده است.

پزشکیان: نشست خبری ما در هفته وحدت برگزار می‌شود که با آنچه باور ماست تطابق دارد

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در نخستین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: باور و و اعتقاد من بدون آنکه شعار بدهم و همان طور که در مناظرات تلویزیونی گفتم این است که همه آنان که در این کشور زندگی می‌کنند بر اساس توانمندی حق دارند در جایگاهی قرار بگیرند که حقشان است.

وی افزود: افراد مستقل از اینکه راست و چپ هستند، ترک، کرد، لر ترکمن و یا از هر قومیت و نژادی که هستند و از هر جایی که هستند قرار بگیرند، حق دارند در جایگاهی که حقشان است قرار بگیرند.

رئیس قوه اجرایی کشور با اشاره به پیامبر اکرم (ص)، تاکید کرد: وقتی رسول خدا به مدینه آمدند، اختلافات و دعواها بین قبایل زیاد بود و این به نوعی شبیه امروز که دعواهای سیاسی وجود دارد، اختلاف و دعوا وجود داشت.

پزشکیان ادامه داد: حتی قبایل تا می‌توانستند از قبایل دیگر می‌کشتند و این را آزادگی و جسارت می‌دانستند و بعضاً دیده می‌شد، بین قبایل ۱۰۰ سال دعوا و جنگ وجود داشته است و در چنین فضایی رسول خدا آمد و اولین کاری که کرد همه این قبایل را خواست که با یکدیگر پیمانه برادری ببندند.

رئیس جمهور تصریح کرد: گفتن این حرف خیلی ساده است اما اجرای آن به این سادگی نیست. همچنین وقتی رسول الله مکه را بعد از هشت سال از هجرت فتح کرد، فرمود، مسلمانان برادر هستند و مسلمان برادر مسلمان است و همه آنها ید واحده در مقابل کسانی که مقابل این‌ها می‌خواهند بایستند، هستند. در آنجا پیامبر نگفت مؤمنین برادر هستند، بلکه ابوسفیان و همه کسانی که مسلمانان را کشته بودند و تسلیم شده بودند و معلوم نبود باورشان چقدر درست است، همه را برادر و ید واحده خواندند، لذا چرا ما باید در این مملکت اختلاف و دعوا داشته باشیم.

پزشکیان گفت: انسان‌ها از زمانی که حضرت آدم بوده تا حالا و بعد از این مانند دندان‌های یک شانه هستند و هیچ سیاهی بر سرخی بر سفیدی و عربی بر عجمی برتری ندارد، مگر بر اساس تقوا، و تقوا در ادبیات اعتقادی در نگاه من مدیر یعنی حرکت بدون خطا در اقتصاد در پزشکی در مدیریت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مؤمن و مسلمان حرف محکم و مستند می‌زند که به این سادگی تغییر پیدا نمی‌کند. این کلیت نگاه ما است در نتیجه مبنای امور را بر وفاق و وحدت و انسجام گذاشته‌ایم که البته کار سختی است و قطعاً جای نقد هم دارد اما همه تلاشمان را کردیم تا با وفاق حرکت کنیم.

پزشکیان ادامه داد: واقعاً به دنبال آدم‌هایی گشتیم که تجربه و سابقه داشته باشند و در گذشته کار و اثرگذاری داشته باشند و به دنبال جناح و دسته نبودیم که باید از مجلس قدردانی کنیم همچنین مقام معظم رهبری خیلی به ما کمک کردند و نتیجه این شد که دولتی در این چارچوب تشکیل شده است.

وی گفت: روند را با همین مسیر ادامه خواهیم داد و معنای آن البته این نیست که بدون اشتباه خواهیم بود، اما به دنبال آن هستیم که این نگاه را نهادینه کرده و اجرایی کنیم.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ