چند تکنیک ژاپنی برای افزایش آرامش ذهن

اقتصاد ایران: اگر می‌خواهید تا آخر امسال تحول بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید و موفق باشید، در عین حال می‌خواهید تمرکز و شجاعت خود را افزایش دهید بهترین راه تغییر ذهنیت و ارتباطتان با خود و دیگران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو از تایمز اینترتینمنت، ثبات روحی و پذیرش چالش‌ها نیز نکته قابل توجه دیگری است که به شما می‌آموزد موفقیت از یک حالت ذهنی آرام، متعادل و شاد ناشی می‌شود و نه با استرس، اضطراب و ترسو بودن. آیا دنبال راهی هستید که در زندگی پر مشغله و چالش برانگیز خود آرام و خونسرد باشید؟

این ۵ روش ژاپنی برای رهایی از استرس و دستیابی به نگرشی شاد و خوش بینانه در زندگی فوق‌العاده هستند. این روش‌هایی قدرتمند از آموزه‌های جاودانه فلسفه ژاپن الهام گرفته شده‌اند و از زمان‌های قدیم برای رسیدن به هدف نهایی یعنی داشتن یک زندگی کامل و معنادار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

شینرین یوکو

این اصطلاح ژاپنی به معنای غرق شدن در جنگل است و روشی با طراوت برای دستیابی به وضوح ذهنی و رضایت در زندگی است. این روش شامل گذراندن مدت زمان‌های طولانی در طبیعت، به ویژه مناطق جنگلی، برای غوطه‌ور شدن کامل در محیط زیست است. در این روش، فرد تنها لازم است بر بوها، صداها و مناظر طبیعت تمرکز کند و در عین حال استرس‌های روزانه را رها کند. این تمرین ساده و در عین حال موثر به طور قابل توجهی احساسات منفی، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و به طور موثر خلق و خو را تقویت می‌کند، عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و حس آرامش و ارتباط با طبیعت زیبای اطرافمان را تقویت می‌کند.

زازن

این واژه در زبان ژاپنی به معنای مراقبه نشسته است. این تکنیک شامل انجام مدیتیشن نشسته در یک موقعیت راحت و در عین حال تمرکز مطلق بر تنفس است. این روش به آرامی و پیوسته ذهن را از حواس پرتی، افکار منفی و احساسات طاقت فرسا دور می‌کند. این روش ساده در دراز مدت می‌تواند برای حضور در لحظه حال بسیار مفید باشد و درگیری‌های ذهنی، احساسات منفی، نگرانی‌های غیرضروری و استرس را کاهش دهد.

کایزن

کایزن یک روش قدرتمند دیگر به معنای شکوفایی برای بهبود مستمر در زندگی است. اعمال تغییرات کوچک، اما مداوم در زندگی روزمره، چه زندگی حرفه‌ای و چه شخصی، می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش احساسات منفی کمک کند. این تغییرات می‌تواند شامل تعیین اهداف کوچک یا اتخاذ عادات جدید باشد که آرامش و رفاه کلی زندگی را افزایش می‌دهند. این رویکرد راهی عالی برای دستیابی به ذهنیتی مفید و رشد مداوم است و نگرش خوش بینانه در زندگی را افزایش می‌دهد.

ایکیگای

ایکیگای یک رویکرد بسیار معروف ژاپنی به معنای داشتن هدف در زندگی است. این رویکرد فکری بر تفکر عمیق در مورد مهارت‌ها، علایق و آنچه می‌توانید انجام دهید تا به جامعه کمک کنید تأکید دارد. این رویکرد شامل کاوش عمیق در ذهنیت و علایقتان است. نتایج این کاوش عمیق درونی باعث ایجاد بینش‌های ارزشمندی می‌شود که به شکل گیری اهداف طولانی مدت و احساسات مثبت منجر می‌شود. با کشف و درک ایکیگای خود، می‌توانید جهتگیری زندگیتان را تغییر دهید، انگیزه خود را بهبود ببخشید و در نهایت رضایت بیشتری نسبت به زندگیتان داشته باشید. شوید. ایکیگای کاری است که شما از سر علاقه شخصی انجام می‌دهید، در آن مهارت دارید و با انجام آن در نهایت به جامعه نیز کمک می‌کنید. با پیدا کردن ایکیگای زندگیتان اهداف ارزشمندی برای زندگی خود در نظر می‌گیرید و تمام تمرکزتان را بر پیشرفت می‌گذارید.

شودو

شودو یا خوشنویسی ژاپنی یک تمرین هنری زیبا است که شامل هنر نوشتن با قلم مو و جوهر است. شودو می‌تواند ابزاری ارزشمند برای آرام کردن ذهن شما و رسیدن به آرامش باشد. این تکنیک زیبا می‌تواند ذهن را به میزان قابل توجهی آرام کند، تمرکز را بهبود بخشد و در عین حال استرس‌های موجود در زندگیتان را نیز از بدنتان خارج کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ