خدمتی جدید به افراد نیازمند با اجرای طرح «نذر تخصص»

اقتصاد ایران: معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح «نذر تخصص» با هدف پایش سلامت دانش آموزان ابتدایی و پیگیری و درمان بیماری‌های دانش آموزان نیازمند با مشارکت خیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد علی مؤذن تبار در جلسه آغازین فرآیند راه اندازی و ساماندهی طرح «نذر تخصص» گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ۶ سال است که با اجرای طرح "نذر خدمت" در مناطق کمتر برخوردار، خدمات عمومی مورد نیاز مردم را فراهم می‌کند. این طرح با هدف ارائه کمک‌های بهداشتی و درمانی و تأمین نیازهای اساسی مردم اجرا می‌شود و در چهار محور اصلی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح، «کاروان‌های سلامت» است، افزود: این کاروان با همکاری پزشکان داوطلب و معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به مناطق محروم اعزام می‌شود. این کاروان‌ها خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم ارائه می‌دهند و سهم بسزایی در بهبود سلامت جوامع کمتر برخوردار ایفا می‌کنند.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که کمتر از ۳ درصد از هزینه‌های کاروان‌های سلامت بر دوش هلال احمر است و ۹۷ درصد از هزینه‌ها از طریق خیرین و کمک‌های استانی تأمین می‌شود.

به گفته وی، در سال‌های گذشته، یکی از محورها و اولویت‌های اصلی جمعیت هلال احمر، تأمین آب آشامیدنی سالم در مناطق کمتر برخوردار بود. این جمعیت با اجرای پروژه‌های مختلف تلاش کرده است تا نیازهای اساسی مردم این مناطق را به خصوص در زمینه تأمین آب برطرف کند.

مؤذن تبار با تاکید بر اینکه طرح «نذر خدمت» در سطوح ملی و استانی اجرا می‌شود، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در قالب اجرای نذر خدمت در تلاش است تا با مشارکت گسترده خیرین و متخصصان در سطح کشور، خدماتی مؤثر و پایدار به مردم ارائه دهد. از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در این مناطق اشاره کرد که نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی مردم دارد.

خدمتی جدید به افراد نیازمند با اجرای طرح «نذر تخصص»

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره اجرای طرح «نذر تخصص»، گفت: جمعیت هلال احمر همچنین در حال اجرای طرحی جدید تحت عنوان "نذر تخصص" است که امیدوار است بتواند با اجرای آن، گام مهمی در جهت تأمین سلامت جامعه بردارد. این طرح بر استفاده از توانمندی‌های متخصصان داوطلب در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پزشکی و درمانی تمرکز دارد تا بتواند خدماتی تخصصی‌تر و جامع‌تر به دانش آموزان مقطع ابتدایی ارائه دهد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها و خدمات، نشان‌دهنده تعهد هلال احمر به بهبود وضعیت سلامت و رفاه مردم در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار است و انتظار می‌رود که با گسترش این برنامه‌ها، شاهد ارتقای سلامت عمومی جامعه باشیم.

پایش تخصصی سلامت دانش آموزان در مناطق کمتر برخوردار

حسن اکبری رئیس اداره مشارکت‌های مردمی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح «نذر تخصص»، گفت: طرح «نذر تخصص» با هدف پایش سلامت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی توسط پزشکان عمومی در مدارس آغاز می‌شود. در این طرح، پزشکان با مراجعه به مدارس تعیین شده، وضعیت سلامت دانش‌آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری مجمع خیرین سلامت به اجرا درمی‌آید، بیان کرد: در قالب انجام این پایش‌ها و در صورت مشاهده مشکلات درمانی در دانش‌آموزان، پزشکان از طریق ارائه گزارشی، به والدین آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند تا خانواده‌ها بتوانند اقدامات لازم برای درمان فرزندشان را پیگیری کنند. این اقدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که تشخیص به‌موقع مشکلات جسمانی و بیماری‌ها در سنین کودکی می‌تواند از بروز مشکلات جدی‌تر در آینده جلوگیری کند.

اکبری یادآور شد: در مواردی که والدین به دلایل مالی قادر به پیگیری درمان نباشند، مجمع خیرین سلامت و تشکل‌های مردم‌نهاد آمادگی دارند تا هزینه‌های مربوط به ادامه فرآیند درمان را تأمین کنند که این اقدام با هدف ارتقای سطح سلامت کودکان و کاهش دغدغه‌های خانواده‌های کم‌بضاعت است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این طرح در ابتدا به صورت پایلوت اجرا می‌شود و امیدواریم با همکاری گسترده‌تر نهادهای مختلف و پزشکان داوطلب، خدمات بهداشتی بیشتری به دانش‌آموزان ارائه شود. اجرای این طرح نه‌تنها باعث بهبود سلامت کودکان خواهد شد، بلکه فرهنگ «نذر تخصص» در جامعه پزشکی و نهادهای خیریه نیز تقویت می‌شود.

لازم به ذکر است، این وبینار تخصصی به منظور اجرای مصوبات جلسه مشترک شورای معاونین جمعیت هلال احمر و مجمع خیرین کشور در تاریخ ۱۸ شهریورماه سال جاری که با حضور دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و به منظور تقویت همکاری و هم‌افزایی بین این جمعیت و مجمع خیرین برای ارائه خدمات بشردوستانه به اقشار مختلف جامعه برگزار شد. در این وبینار، نمایندگان منتخب مجمع خیرین، دکتر زهرا ریاضی و دکتر حسین بدخشان و نیز نمایندگان معاونت‌های آموزش، پژوهش و فناوری، بهداشت و درمان، مدیران سازمان داوطلبان و معاونین امور داوطلبان استان‌های سراسر کشور حضور داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ