خالق اصلی Flappy Bird هیچ ارتباطی با نسخه جدید این بازی ندارد

اقتصاد ایران: توسعه‌دهنده‌ی نسخه‌ی اصلی بازی محبوب Flappy Bird هرگونه ارتباط خود با نسخه‌ی جدید آن را تکذیب کرد.

بنیاد The Flappy Bird هفته‌ی گذشته از بازی جدیدی با همین نام رونمایی کرد. درحالی‌که این گروه سعی دارد حس بازگشت باشکوه بازی کلاسیک موبایلی Flappy Bird را القا کند، توسعه‌دهنده‌ی اصلی بازی، دونگ نوون، نسخه‌ی جدید را «بازگشت» نمی‌داند و در واقع می‌گوید اصلاً در پروژه‌ی مذکور دخالتی ندارد.

اکنون نوون در ایکس اعلام می‌کند که چیزی را نفروخته و بنیاد The Flappy Bird نیز در بیانیه‌ای که هفته‌ی گذشته با مطبوعات به‌اشتراک گذاشت، توضیح داد که حقوق بازی را از Gametech خریداری کرده است؛ شرکتی که نشان تجاری Flappy Bird را دراختیار داشت. اکنون به‌نظر می‌رسد هیچ توافقی بین این شرکت و سازنده‌ی نسخه‌ی جدید وجود ندارد.

کاربری به نام Samperson توضیح می‌دهد Gametech در سال ۲۰۲۳ علیه حق‌ کپی‌رایت Flappy Bird نوون اعتراض کرده بود. این پرونده تقریباً یک‌دهه پس از آن ایجاد شد که نوون بازی محبوب خود را از فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف کرد و هرگز نسخه دیگری از آن منتشر نشد و اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌ متحده (USPTO) در اوایل سال ۲۰۲۴، علامت تجاری او را رهاشده اعلام کرد و ادعای او نیز رد شد.

بنیاد The Flappy Bird در بیانیه‌ی خود اعلام نکرد که نوون با نسخه‌ی جدید بازی همکاری دارد، اما در تبلیغ بازی قطعاً روی حس نوستالژی تأکید کرده است. بیش‌ از نیمی از اولین تریلر بازی، بر افزایش محبوبیت بازی و ناامیدی ناشی از ناپدیدشدن ناگهانی آن در سال ۲۰۱۳ تمرکز دارد.

مقالات مرتبط:
  • ساختار کریپتویی در نسخه جدید بازی Flappy Bird سؤال‌برانگیز شده است
  • بازگشت غیرمنتظره؛ بازی محبوب Flappy Bird احیا می‌شود

وارون بینیوال، محقق امنیت سایبری در مورد ادغام نسخه‌ی جدید Flappy Bird با ارز دیجیتال به صفحات مخفی وب‌سایت Flappy Bird اشاره کرد که نشان می‌دهد چنین عنصری احتمالاً در بازی وجود داشته باشد؛ صفحه‌ای که اکنون حذف شده است و در آن توضیح داده شده بود که Flappy Bird بر بستر سولانا و به‌عنوان بازی مبتنی‌بر وب ۳ دردسترس قرار می‌گیرد.

درحال حاضر، Flappy Bird برای iOS و اندروید با برچسب Coming Soon فهرست شده است؛ اما انتظار نداشته باشید که همان Flappy Bird آشنا را تجربه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ