عالمان اهل‌سنت تشیع در طول تاریخ در زمینه وحدت پیشتاز بوده‌اند

اقتصاد ایران: کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: عالمان اهل‌سنت و چه عالمان شیعه، در طول تاریخ در زمینه وحدت پیشتاز بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با حضور در جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) که در مسجد جامع شافعی کرمانشاه برگزار شد؛ ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود فخر کائنات، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، اظهار کرد: هفته وحدت از مفاخر انقلاب اسلامی و از افتخارات تفکر انقلابی امام راحل (اعلی‌الله‌مقامه) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.

وی افزود: علمای دین، فرهیختگان و بزرگان، چه عالمان اهل‌سنت و چه عالمان شیعه، در طول تاریخ در زمینه وحدت پیشتاز بوده‌اند و سعی کرده‌اند که اتحاد بین امت اسلامی را به‌عنوان امری حقیقی، قرآنی و الهی بزرگ بدارند و به‌خوبی برای جهان اسلام تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بنیان‌گذار وحدت امت اسلامی خداوند متعال است، گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) از طرف خداوند متعال، بنیان‌گذار وحدت اسلامی است که تا قیام قیامت، امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و قرآن بر محورهای توحید، قرآن کریم، قبله واحد و پیامبر واحد باهم متحد باشند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه دین اسلام بر اساس توحید، وحدانیت پروردگار متعال و رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است، عنوان کرد: حتی یک نفر از گویندگان «لا اله الا الله» و محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) حق ندارد از اعتصام به حبل‌الله سرباز زند. همه کسانی که گوینده کلمه «لا اله الا الله» هستند و به رسالت پیامبر خاتم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) شهادت می‌دهند؛ باید متحد باهم بر محوریت پروردگار متعال متمسک باشند. اگر گروهی یا فردی بگوید که من با امت اسلامی متحد نمی‌شوم، برخلاف نص صریح قرآن کریم رفتار می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با تصریح اینکه طبیعی است که مذاهب متعدد و مختلف بر اساس مسیری که تشخیص می‌دهند به شریعت اسلامی و شریعت نبوی عمل می‌کنند، گفت: در اصلِ حتی فروعات دین، اجماعِ امت است. کسی در اصل نماز، اصل روزه، حج، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، انفاق مالی و زکات به‌عنوان واجبات و فروعات الهی تردید ندارد و این‌ها همه اتفاق امت اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با استناد به آیات قرآن که نزاع باعث سستی، افت جایگاه و عظمت و شخصیت می‌شود خاطرنشان کرد: اگر خدای‌نکرده نزاع پیش آمد، عظمت، شوکت و جلال و جبروت دنیای اسلام و امت اسلامی از بین می‌رود؛ بنابراین عقل هم حکم می‌کند که کسانی که به هر عنوانی به‌دنبال ایجاد اختلاف، نزاع و درگیری در امت اسلامی هستند، برخلاف نص قرآن کریم حرکت می‌کنند و هیچ حجتی در پیشگاه خداوند متعال ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با بیان اینکه آمریکا و انگلیس دشمنان قسم‌خورده‌ای هستند که به کمتر از نابودی اساس اسلام و قرآن راضی نمی‌شوند، اظهار داشت: امت اسلامی، به آیه‌به‌آیه، کلمه‌به‌کلمه و حرف‌به‌حرف قرآن کریم پایبند است و آن را برای دنیا و آخرت خود، در جان و قلب گرامی می‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دشمن به‌دنبال این است که مسیر امت اسلامی را از سیره و سنت پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) جدا کند، عنوان کرد: از افتخارات انقلاب اسلامی و جامعه ما این است که تمام‌قد پای کار فلسطینی که مردم آن اهل‌سنت هستند، ایستاده است؛ می‌بینیم که امام‌المسلمین می‌ایستند و بر پیکر مهمان شهید ما، شهید «اسماعیل هنیه» که خود امام‌جماعت و امام‌جمعه بود، نماز می‌خوانند و متفکرین دنیای اسلام در موجی واقعاً خدایی اعلام کردند که این نقطه اوج وحدت در دنیای اسلام بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ