ایران با پتانسیل نظامی خود میتواند نقش مهمی در بین‌الملل ایفا کند

اقتصاد ایران: نماینده وابستگان نظامی مقیم ایران گفت: ایران از نظر استفاده از پتانسیل نظامی خود تنها برای مقاصد صلح آمیز میتواند نقش بسیار مهمی جامعه بین المللی ایفا کرده و اثبات نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پیتر روزنبرگ نماینده وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران در آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: مایلم مراتب قدردانی صمیمانه خود را از سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و همچنین تمامی مقامات مربوطه برای دعوت ما به این نمایشگاه و فراهم کردند، فرصتی مفید برای تفکر عمیق درباره چگونگی مشارکت ما در برقراری صلح و ثبات واقعی ابراز نمایم.

وی با اشاره به شرایط منطقه و جهان گفت: امروزه وضعیت راهبردی سیاسی و نظامی منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار پیچیده و به سرعت در حال تغییر است. عملاً شناسایی منطقه‌ای بدون درگیری تنش یا اختلافات سیاسی و ارضی غیر ممکن است.

نماینده وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جهان در حال مسلح شدن است، درگیری‌ها رخ می‌دهد و ما با تجاوز و خشونت برخی کشورها علیه دیگران مواجه هستیم، تصریح کرد: در میان تمام این آشفتگی‌ها شهروندی عادی گم می‌شود - فردی که رنج می‌برد گرسنگی می‌کشد می‌میرد یا مجبور می‌شود خانه خود را ترک کند و خارج از مرزهای کشورش پناه بجوید بحران پناهندگان یکی از جدی‌ترین مشکلات جهان امروز است. این شرایط جدی و پیچیده به ما نشان می‌دهد که گفتگوی متقابل چقدر حائز اهمیت است. بدون مباحثه صادقانه و قابل اعتماد نمی‌توانیم انتظار صلح داشته باشیم بهترین سلاح نه تانک، نه هواپیما، نه موشک یا پهپاد بلکه کلمات، مکالمه گفتگو و سازش است که دیپلماسی واقعی است.

وی ادامه داد: آقایان محترم در فهرست فعالیت‌های امنیتی ثبات و تفاهم متقابل فعالیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مطلبی بسیار مهم است. آنگونه که بنده متوجه شدم اکثر کشورهای حاضر در مراسم امروز تجربه مأموریت‌های حفظ صلح کلاه آبی‌ها را دارا می‌باشند. در طول این مأموریت‌ها سربازانی با ملیت‌ها فرهنگ‌ها و ادیان مختلف شانه به شانه همکاری می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که علی رغم تفاوت‌های فرهنگی، ما همکاری و حمایت از ابتکارات صلح امکان پذیر است. ما باید این تجربیات را به سایر حوزه‌های روابط بین کشورها منتقل کنیم.

وی ادامه داد: البته تأمین امنیت میهن موضوعی بسیار مهم و حیاتی برای ثبات ملت و کشور است بنابراین، طبیعی است که هر کشوری باید از پتانسیل نظامی خود مراقبت کند. با این حال بسیار مهم است که این پتانسیل فقط برای اهداف بازدارندگی و دفاعی استفاده شود. امسال یک غرفه، کتاب با کتاب‌هایی درباره تاریخ، نظامی سنت‌ها و آداب و رسوم کشور هند توسط دفتر وابستگی دفاعی سفارت هند در اینجا برپا شده است. در این نمایشگاه کتاب‌هایی در موضوعات آکادمی نظامی هند، یوگا و یادبودهای جنگی هند ارائه شده است.

نماینده وابستگان نظامی مقیم ایران گفت: ایران تلاش و تعهد زیادی را صرف تأمین امنیت کشور و توسعه پتانسیل علمی نظامی خود می‌کند که این امر به لطف تلاش‌های وزارت دفاع و پشتیبانی و متخصصان و مهندسان جوان بسیار با استعداد است من همچنان معتقدم که جمهوری اسلامی ایران از نظر استفاده از پتانسیل نظامی، خود تنها برای مقاصد صلح‌آمیز می‌تواند نقش بسیار مهمی جامعه بین‌المللی ایفا کرده و اثبات نماید که صلح در منطقه و در عرصه بین‌المللی برای این ملت بزرگ و سرافراز بالاترین ارزش است.

وی گفت: ایرانیان مانند لهستانی‌ها و بسیاری از کشورهای حاضر در اینجا فجایع جنگ را تجربه کرده‌اند و ما میدانیم که این موضوع چقدر باعث رنج و آسیب می‌شود، بنابراین هدف مشترک ما باید یافتن راه‌هایی برای حل بحران‌ها نه با، تسلیحات بلکه از طریق، گفتگو دیپلماسی و مذاکره باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ