روز جهانی اُزن در تهران برگزار شد

اقتصاد ایران: مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی اُزن در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و هفتمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی اُزن صبح دوشنبه در تهران برگزار شد.

ابراهیم حاجی زاده مدیر طرح ملی حفاظت از لایه اُزن در این مراسم گفت: هدف پروتکل مونترال این است که کشورها بتوانند مواد مخرب لایه اُزن را کاهش دهند که در این راستا در مراحل مختلفی کشورها آن را امضا کردند و موظف به اجرای آن هستند.

وی درباره چارچوب فعالیت‌های پیش روی این پروتکل، افزود: تجهیز نهایی ۵۴ واحد از واحدهای تحت پوشش پروژه، ارائه تجهیزات به سه واحد تولیدی در بخش تبرید تجاری برای تغییر خط تولید و تأمین تجهیزات برای دومین مرکز توزیع مبرد جایگزین برخی از این اقدامات است.

حاجی زاده اظهار کرد: اصلاحیه کیگالی کشورهای عضو را متعهد به کاهش تدریجی مصرف و در نهایت حذف واردات و مصرف هیدروفلورکربن ها می‌کند.

آنتونی گوترش در پیامی به مناسبت روز جهانی لایه ازن گفت: در دورانی که چندجانبه گرایی با چالش‌های بزرگی روبرو است، پروتکل مونترال برای حفاظت از لایه ازن به عنوان نماد قدرتمندی از امید مطرح است این پروتکل نشان می‌دهد که وقتی کشورها برای منافع مشترک، اراده سیاسی داشته باشند تغییر امکان پذیر است.

وی افزود: اگر اصلاحیه کیگالی به طور کامل تصویب و اجرا شود می‌تواند به کاهش نیم درجه سلسیوس از گرمایش جهانی تا پایان این قرن کمک کند با این حال برای پیشگیری از بحران اقلیمی در نیمه قرن به مجموعه‌ای از راه حل های اقلیمی از جمله موارد مرتبط با مبردها و بهره وری انرژی نیز نیاز است.

گوترش ادامه داد: اصلاحیه کیگالی پروتکل مونترال که بر کاهش تدریجی هیدروفلوروکربن ها تمرکز دارد می‌تواند به پیشبرد تلاش‌های کاهش تغییرات اقلیمی و حفاظت از انسان و سیاره زمین کمک کند، با توجه به افزایش دما و دلت رکوردهای دمایی بالاتر، اجرای اصلاحیه کیگالی بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

وی اظهار داشت: پروتکل مونترال با متحد کردن جهان برای حذف مصرف و تولید انواع مواد مخرب لایه ازن به حفاظت از مخازن طبیعی کربن بر روی زمین و در نتیجه حفظ سلامت بشر و جلوگیری از زبان‌های اقتصادی نیز کمک کرده است.

این خبر در حال تکمیل است…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ