آپدیت بزرگ iOS 18 آیفون امروز با این ۸ ویژگی جدید منتشر می‌شود

اقتصاد ایران: iOS 18 با تغییرات متعددی که آن را بیشتر به اندروید نزدیک می‌کند، امروز در گوشی‌های اپل قابل دریافت خواهد بود.

سرانجام امروز نسخه‌ی ۱۸ سیستم‌عامل گوشی آیفون پس از سه ماه آزمایش بتا منتشر می‌شود. iOS 18 از ساعت حدود ۱۰ صبح به وقت ایالات متحده (۸:۳۰ شب به وقت ایران) در تنظیمات به‌روزرسانی آیفون در دسترس خواهد بود.

در ادامه به هشت ویژگی و تغییر کلیدی iOS 18 که اپل به اشتراک گذاشته است اشاره می‌شود. توجه داشته باشید که قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل از نسخه‌ی iOS 18.1 به بعد منتشر خواهد شد.

Home screen iphone ios 18
MacRumers

iOS 18 این امکان را می‌دهد که آیکون‌ اپلیکیشن‌ها به‌راحتی در صفحه‌ی اصلی جابه‌جا شوند. همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید تاریک و رنگی برای تغییر رنگ آیکون‌ها وجود دارد و می‌توان ابعاد آیکون‌ها را بزرگ‌تر و متن زیر آن‌ها را حذف کرد.

ios 18 control center
MacRumers

کنترل سنتر در iOS 18 بازطراحی شده است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان هریک از ابزارهای کنترلی را در صفحات مختلف جابه‌جا کرد و اندازه‌ی آن‌ها را تغییر داد. می‌توانید ابزارهای بیشتری را از گالری کنترل‌ کاملاً جدید به کنترل سنتر اضافه کنید.

imessage ios 18
MacRumers

iMessage ویژگی‌های متفاوت‌تری را در iOS 18 دریافت می‌کند؛ از جمله قابلیت استفاده از هر اموجی به‌عنوان واکنش Tapback، افکت‌های متنی مانند لرزش (Shake) و انفجار (Explode) برای هر کلمه یا عبارت، بولد کردن یا کج‌کردن متن، قابلیت برنامه‌ریزی پیام‌ها برای ارسال در آینده، پشتیبانی از RCS برای بهبود پیام‌رسانی با دستگاه‌های اندرویدی و موارد دیگر.

Photos app ios 18
MacRumers

اپل می‌گوید اپلیکیشن Photos بزرگ‌ترین بازطراحی خود را در iOS 18 دریافت کرده است؛ به‌گونه‌ای که با حذف تب‌ها، همه‌ی موارد در طرح یکپارچه و ساده‌ای نمایش داده می‌شوند. دکمه‌ی جدیدی در اپلیکیشن به کاربر کمک می‌کند که بتواند نوع خاصی از تصاویر، مثل اسکرین‌شات‌ها یا موارد مورد علاقه‌ را انتخاب و از بخش نمایش شبکه‌ای پنهان کند.

locked apps ios 18  اپل آیفون
MacRumers

iOS 18 قابلیت قفل‌کردن هر برنامه با استفاده از Face ID یا Touch ID یا کد عبور آیفون را برای اهداف حریم خصوصی و امنیتی معرفی می‌کند. علاوه‌براین، اکنون می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر را پنهان کنید تا به فولدر اپ‌های مخفی قفل‌شده منتقل شود.

Passwords app iphone ios 18
MacRumers

اپلیکیشن جدید Passwords در نسخه‌ی جدید آی‌او‌اس قرار گرفته است که بسیاری از ویژگی‌های موجود در iCloud Keychain بخش تنظیمات را به‌نمایش می‌گذارد. این اپلیکیشن همه‌ی رمزعبورها، کلیدها و کدهای تأیید دو مرحله‌ای، رمز وای‌فای و موارد دیگر را نگه‌داری می‌کند.

Distraction Control ios 18
MacRumers

ویژگی جدید Distraction Control که در سافاری گنجانده شده است، می‌تواند برای پنهان‌کردن برخی از عناصر وب‌سایت، مانند فرم‌های ثبت‌نام خبرنامه و درخواست‌های مجوز کوکی استفاده شود. با این حال، اپل می‌گوید ویژگی مذکور به‌عنوان مسدودکننده‌ی تبلیغات عمل نمی‌کند.

مقالات مرتبط
  • نگاه نزدیک زومیت به iOS 18؛ اندرویدی‌ترین آپدیت آیفون؟ [تماشا کنید]
  • اپل فهرست ۲۵۰تایی تمام تغییرات iOS 18 را منتشر کرد

حالت بازی که ابتدا در مک بوک معرفی شد، اکنون به آیفون نیز آمده است. اپل می‌گوید حالت بازی «فعالیت‌های پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند تا نرخ‌فریم‌های بالا به‌طور مداوم حفظ شود و تأخیر صوتی ایرپاد را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ