نگران بازی پرسپولیس مقابل الاهلی هستم/ بستر مناسب میزبانی نداریم

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان اینکه نگران دیدار پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان است، گفت: باتوجه به متحول شدن تیم های عربستانی در سال های اخیر نمی توان به پرسپولیس در این بازی امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته اول لیگ نخبگان آسیا فردا شب دوشنبه ۲۶ شهریور در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل رو در روی تیم الاهلی جده قرار خواهد گرفت. این بازی نخستین تجربه آسیایی سرخ‌پوشان با هدایت «خوان کارلوس گاریدو» است.

بهروز سلطانی پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با دیدار این تیم مقابل الاهلی عربستان اظهار داشت: تیم‌های عربی سرمایه گذاری بسیار بالایی در فوتبال داشته‌اند و بستری خوبی برای آنها فراهم شده است. این باشگاه‌ها در گذشته از بازیکنان پا به سن گذاشته اروپایی در ترکیب خود استفاده می‌کردند اما امسال شاهد آن بودیم که جوانان برزیلی و اروپایی راهی لیگ عربستان شده‌اند و فوتبال مدرن در دستورکار سعودی‌ها قرار دارد.

ایران بستر خوبی ندارد

او ادامه داد: وضعیت ما در فوتبال اصلاً مناسب نیست ما حتی زمین نداریم که بتوانیم بازی‌های خودمان را برگزار کنیم. اکنون تیم‌های عربی که بخواهند به ایران سفر کنند باید بروند در شهر قدس بازی کنند که این نشان می‌دهد ما بستر خوبی برای میزبانی از این تیم‌ها در ایران نداریم و خواه ناخواه به آن نتیجه دلخواه نخواهیم رسید. اعتقادم این است که فوتبال ایران یک تا دو سال تعلیق شود تا بتوانیم بسترها را آماده و دست مافیا را از فوتبال کشور دور کنیم.

نگران بازی پرسپولیس مقابل الاهلی هستم/ بستر مناسب میزبانی نداریم

مدیران فوتبالی نداریم

کارشناس فوتبال تصریح کرد: شما نگاه کنید در فوتبال ایران میلیارد میلیارد پول خرج می‌شود اما ثمره‌ای در آن نمی‌بینیم. تراکتور با آن هزینه‌های سرسام‌آور از ذوب آهن شکست می‌خورد یا سپاهان با سختی موفق به شکست ملوان می‌شود. در صورتی که اگر این هزینه‌ها زیر نظر افراد فوتبالی صورت می‌گرفت اکنون اوضاع بی نهایت بهتر از گذشته بود.

او افزود: به عنوان مثال هوشنگ نصیرزاده یک سال مدیرعامل تراکتور است و سال بعد راهی فولاد خوزستان می‌شود و خیلی از داوران پیشکسوت ما اکنون در باشگاه‌ها پست‌های مدیریتی گرفته‌اند. نصیرزاده خیلی انسان باشخصیت و خوب و آرامی است اما دلیل نمی‌شود که به عنوان مدیرعامل باشگاه ورزشی منصوب شود. من آرزویم این است که پرسپولیس در این بازی موفق شود و باعث افتخار کشور است که تیم‌های ما در آسیا نتیجه بگیرند. برای نتیجه گرفتن باید کار کرد و زحمت کشید.

گندوز عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته است

سلطانی خاطر نشان کرد: برخی از بازیکنان از پرسپولیس جدا شدند و کمی هم باید به آنها حق داد بالاخره سال‌های پایانی فوتبال خود را سپری می‌کنند و باید اندوخته‌های مالی برای آینده جمع کنند. «گندوز» دروازه‌بان جدید پرسپولیس کیفیت خوبی دارد و مسلماً دریافتی‌اش از پرسپولیس به نسبت باشگاه قبلی‌اش بیشتر خواهد بود و این گونه مسائل در فوتبال طبیعی است.

نگران بازی پرسپولیس مقابل الاهلی هستم/ بستر مناسب میزبانی نداریم

نمایندگان ایران موفق نخواهند شد

سلطانی در رابطه با دیدارهای آسیایی نمایندگان ایران توضیح داد: به نظرم نه پرسپولیس، نه سپاهان و… نمی‌توانند در آسیا نتایج خوبی را کسب کنند. واقعاً از صمیم قلبم آرزو دارم که این تیم‌ها موفق باشند اما باید واقع بین باشیم تیم‌های حریفان باشگاه‌های ایرانی واقعاً زحمت کشیده و هزینه کرده‌اند. اما ورزشگاه‌های ما توانایی برگزاری از بازی‌ها را ندارند.

از الان نمی‌توانیم در مورد ژوائو نظر دهیم

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با خریدهای جدید این باشگاه عنوان کرد: از الان نمی‌توانم بگویم که مهاجم جدید کارایی لازم را دارد یا نه. همین «گندوز» هم در ابتدا هواداران شناختی به عملکردش نداشتند اما توانست خیلی زود خودش را نشان دهد و در بازی با تراکتور یک تنه در مقابل حملات این تیم ایستادگی کرد. برای جذب او با من صحبت‌هایی شد و من نمره قبولی به این دروازه‌بان دادم. با خود گندوز هم صحبت کردم و نقاطی که در آن ضعف داشت را به او گفتم. همه فکر می‌کردند که این دروازه‌بان درجه دو است اما ثابت کرد که می‌تواند درجه یک باشد.

حضور در تیم ملی آنگولا امتیاز نیست

او عنوان کرد: در رابطه با «لوکاس ژوائو» می‌گویند که او در تیم ملی آنگولا بازی کرد و… اما باید این را هم در نظر بگیریم که او حضور ثابتی در تیم ملی کشورش نداشته و تیم ملی آنگولا هم تیم مطرحی در جهان نیست که بخواهیم یک امتیاز مثبت برای جذب این بازیکن در نظر بگیریم. باید ببینیم در زمین بازی چه عملکردی خواهد داشت و آیا می‌تواند به پرسپولیس کمک کند یا خیر.

سلطانی در رابطه با بازیکنان فعلی پرسپولیس عنوان کرد: در درون دروازه همانطور که گفتم یک دروازه‌بان خوبی را در اختیار داریم، بازیکنان خط دفاعی هم بسیار خوب کار می‌کنند و در خط هافبک باید بازیکنی داشته باشیم که بتواند توپ را در زمین بازی به گردش در بیاورد یکی مثل محسن عاشوری در زمان ما که واقعاً توانایی زیادی داشت و یک بازیگردان بسیار خوب بود.

نگران بازی پرسپولیس مقابل الاهلی هستم/ بستر مناسب میزبانی نداریم

ابهام در مورد ژوائو

او عنوان کرد: امیدوارم کسانی که ژوائو را به پرسپولیس آورده‌اند فقط به دنبال منافع خودشان نبوده باشند و با علم بر اینکه او می‌تواند به پرسپولیس کمک کند او را به تیم آورده باشند. پرسپولیس مدافعانی در ترکیب خود دارد که اکثر آنها ملی پوش هستند و اگر بتوانیم الاهلی را شکست دهیم، شاهکار کرده‌ایم اما روز سختی را خواهیم داشت و امیدوارم بازیکنان بتوانند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ