ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند/ ضرورت تمرکز بالا در بازی اول

اقتصاد ایران: کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران بر ضرورت تمرکز بالای بازیکنان در دیدار اول برابر ونزوئلا در جام جهانی تاکید کرد و گفت: ایرانی ها همیشه مرد روزهای سخت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان، امروز دوشنبه ساعت ۱۶ به مصاف تیم ملی ونزوئلا خواهد رفت.

محمد طاهری، کاپیتان پیشین تیم ملی ایران و کارشناس فوتسال در گفت و گو با خبرنگار مهر، به بررسی شرایط تیم در این مسابقات پرداخت.

محمد طاهری در خصوص اهمیت دیدار اول برابر ونزوئلا گفت: در هر تورنمنتی بازی اول شرایط خاص خودش را دارد و تا بازیکن‌ها و تیم ها به شرایط مسابقه عادت کنند زمان می برد. یک مقدار شرایط در بازی اول سخت است. اما بازیکنان ما باید بدانند که شروع قدرتمندی داشته باشند و با تلاش زیاد و تمرکز کامل شروع خوبی داشته باشیم. کار سختی در پیش داریم اما ایرانی ها همیشه نشان داده اند مرد روزهای سخت هستند.

مشکل تیم عدم هماهنگی است

وی در خصوص کاستی هایی که تیم ملی برای آماده سازی در این مسابقات با آن مواجه بود گفت: یکی از مشکلات تیم ما عدم هماهنگی و آمادگی ذهنی است. بازیکن های ما در تیم های خود در لیگ بودند و فرصتی برای حضور در کنار هم در تیم ملی نداشتند و در بازی تدارکاتی با قزاقستان دیدیم که آمادگی ذهنی و هماهنگی کافی به خصوص در خط دفاعی وجود ندارد. اما در بازی دوم شرایط خیلی بهتر شد و می توانستیم برنده بازی باشیم و هماهنگی بیشتر شد.

ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند/ ضرورت تمرکز بالا در بازی اول

اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه باشد

وی ادامه داد: قطعا در زمانی که از بازی دوم با قزاقستان تا شروع جام جهانی داشته ایم کادر فنی مشکلات را برطرف کرده اند و ان‌شاالله ناهنگاهنگی هایی که در بازی اول با قزاقستان دیدیم در بازی برابر ونزوئلا نبینیم. در جام جهانی اولین اشتباه می تواند آخرین اشتباه باشد و ضروری است با تمرکز بالا وارد میدان شویم.

وی همچنین به کیفیت بالای لیگ برتر ایران اشاره کرد و گفت: لیگ ایران یکی از بهترین لیگ های دنیا است و هروقت بازیکنی از لیگ ایران به کشورهای دیگر رفته حرف زیادی برای گفتن داشته است. بازیکنان ایرانی همیشه جزو بهترین بازیکنان دنیا هستند و حضور این تعداد بازیکن از یک لیگ در جام جهانی نشان از قدرت لیگ برتر دارد. هرچه لیگ قدرتمندتری داشته باشیم تیم ملی قوی تری خواهیم داشت. شاهدیم که بهترین بازیکن های تیم ملی افغانستان هم در لیگ برتر ایران حضور دارند و اگر لیگ ایران را در میان ۳ یا ۴ لیگ برتر دنیا قرار دهیم گزافه گویی نیست. علاوه بر این ما در ایران مربیان و مدرسان خیلی خوبی داریم.

ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند/ ضرورت تمرکز بالا در بازی اول

حضور افغانستان در جام جهانی با مربی ایرانی

تیم ملی فوتسال افغانستان هم که برای نخستین بار در جام جهانی حضور دارد هدایتش را مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی برعهده دارد. بازیکن پیشین تیم ملی در خصوص این تیم گفت: برای تیم افغانستان و به خصوص برای مربی ایرانی این تیم آرزوی موفقیت می کنم. بیشتر بازیکنان این تیم هم در کشور خودمان رشد کرده اند و بازیکنان قوی و تاکتیک پذیری دارند و از دوره ای که آقای مرتضایی به این تیم پیوسته است می تواند حریفان را اذیت کند. خوشحالم اولین حضور افغانستان در جام جهانی با مربی ایرانی است قرار نیست تیم دست و پا بسته ای با شد.

طاهری در پایان برای بازیکنان تیم ملی آرزوی موفقیت کرد و گفت: سعی کنیم انرژی های مثبت را به سمت تیم ملی بفرستیم. در شرایط حساسی قرار داریم و وقتی تیم ملی در جام جهانی نتیجه خوبی کسب کند برای جوانانی که این رشته را شروع کرده اند انگیزی مضاعفی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ