رسانه قطری: چالش دشوار الغرافه در تقابل با استقلال

اقتصاد ایران: روزنامه الشرق قطر در گزارشی به دیدار تیم های الغرافه و استقلال پرداخته و این بازی را برای نماینده قطر سخت توصیف کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الغرافه قطر در اولین هفته از مسابقات مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا دوشنبه شب ۲۶ شهریور در ورزشگاه شهدای شهر قدس رو در روی هم قرار می‌گیرند. در همین رابطه سفیر قطر در تهران نیز از اعضای این تیم دعوت به عمل آورد و برای این تیم در مصاف با استقلال آرزوی موفقیت کرد.

روزنامه الشرق قطر در گزارشی به رویارویی الغرافه مقابل استقلال پرداخته است. در مطلب این روزنامه آمده، تیم فوتبال الغرافه امیدوار است که شروع قدرتمندی داشته باشد، زیرا امشب در یک رویارویی حساس به مصاف تیم استقلال تهران خواهد رفت. این دیدار از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران و در چارچوب مرحله گروهی نخستین دوره مسابقات لیگ نخبگان آسیا در منطقه غرب (فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴) برگزار می‌شود.

بر اساس قرعه‌کشی این رقابت‌ها، الغرافه در گروهی قرار دارد که باید به مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس ایران، الهلال و الاهلی عربستان در بازی‌های خارج از خانه برود. همچنین این تیم در بازی‌های خانگی خود با تیم‌های العین امارات، پاختاکور ازبکستان، النصر عربستان و الوصل امارات روبه‌رو خواهد شد.

الغرافه که با پیروزی یک بر صفر مقابل شباب الاهلی امارات و صعود شایسته به این رقابت‌ها بازگشته، امید دارد که در اولین بازی خود برابر حریف ایرانی نتیجه‌ای مطلوب کسب کند و در بهترین شرایط ممکن به مسیر خود در رقابت‌های قاره‌ای ادامه دهد. الغرافه در کنار تیم‌های السد و الریان نماینده فوتبال قطر در این مسابقات است.

چالش تاریخی

هرچند دیدارهای رو در روی دو تیم به نفع استقلال تهران است، چراکه در دو دیدار قبلی مقابل الغرافه یک پیروزی و یک تساوی کسب کرده است، اما تیم الغرافه امیدوار است با شکست استقلال در زمین خودش و در حضور هواداران، ورق را برگرداند و نشان دهد که شایستگی حضور در مرحله گروهی این رقابت‌ها را دارد.

با وجود سختی این چالش، اما تیم الغرافه توانایی لازم برای کسب نتیجه‌ای مثبت را دارد و شاید بتواند در این دیدار دست به شگفتی بزند.

رسانه قطری: چالش دشوار الغرافه در تقابل با استقلال

تقویت تیم با جذب بازیکنان جدید

مدیریت الغرافه تلاش کرده است که با جذب بازیکنان برجسته‌ای، تیم خود را برای رقابت با بهترین‌های قاره تقویت کند. این تیم اکنون ستارگانی چون فرجانی ساسی (تونس)، فابریسیو دیاز (اروگوئه)، سیدو سانو (سنگال) و جانگ هیون سو (کره جنوبی) را در اختیار دارد. همچنین بازیکنان خارجی دیگری مانند خوسلو (اسپانیا)، فلورینل کومان (رومانی) و جمال حمد (فلسطین) به همراه ماتیاس نانی (آرژانتین) در این تیم حضور دارند.

کادر فنی الغرافه نیز به بازیکنان داخلی خود نظیر دروازه‌بان خلیفه ابوبکر، عبدالله سرالختم، احمد الجانحی و دیگران امید بسته است تا در این رقابت قاره‌ای بتوانند تیم را تقویت کنند.

جلب رضایت هواداران

الغرافه نیاز به کسب نتیجه‌ای مثبت در بازی خارج از خانه مقابل استقلال دارد تا بتواند رضایت هواداران خود را جلب کند. عملکرد ضعیف این تیم در شروع فصل لیگ ستارگان قطر با تنها یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست باعث شده است که در جایگاه ششم جدول قرار بگیرد. اختلاف ۷ امتیازی با الدحیل صدرنشین نشان‌دهنده افت این تیم در هفته‌های ابتدایی لیگ داخلی است.

مقابله‌ای متفاوت

پدرو مارتینز، سرمربی پرتغالی الغرافه که فصل گذشته عنوان بهترین مربی لیگ قطر را کسب کرده بود، مسئولیت رهبری تیم در این دیدار را بر عهده دارد. او باید تیمش را برای کسب نتیجه‌ای مطلوب و جلوگیری از شکست در نخستین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

مارتینز می‌داند که این دیدار با بازی‌های داخلی تفاوت دارد و نیازمند رویکردی ویژه است. او باید از تمام ظرفیت‌های تیم خود استفاده کند تا نتیجه‌ای مطلوب از این دیدار حساس به دست آورد و به دوحه بازگردد.

رسانه قطری: چالش دشوار الغرافه در تقابل با استقلال

پذیرایی سفیر قطر از تیم الغرافه

در همین حال، سعد بن عبدالله المحمود، سفیر قطر در ایران، میزبان شیخ جاسم بن ثامر آل ثانی، رئیس باشگاه الغرافه و هیأت همراه او بود و از آنان در منزل خود پذیرایی کرد. شیخ جاسم از مهمان‌نوازی سفیر و سفارت قطر در تهران تقدیر و به او نماد باشگاه الغرافه را اهدا کرد. سفیر قطر نیز برای تیم الغرافه در دیدار مقابل استقلال آرزوی موفقیت کرد.

رسانه قطری: چالش دشوار الغرافه در تقابل با استقلال

آمادگی بازیکنان الغرافه

عاصم مادیبو، هافبک میانی الغرافه، آمادگی تیم را برای این مسابقه تأیید کرد و گفت: همه بازیکنان می‌دانند که پیروزی در این بازی چقدر مهم است و ما تمام تلاشمان را برای کسب بهترین نتیجه انجام خواهیم داد.

او همچنین اشاره کرد که بازی‌های مقابل تیم‌های ایرانی همیشه با قدرت و رقابت همراه است و هواداران ایرانی، که به فوتبال علاقه زیادی دارند، فشار زیادی بر تیم‌های حریف وارد می‌کنند.

مادیبو افزود: این یک بازی سخت خواهد بود، اما ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پیروز شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ