پرسپولیس-الاهلی؛ شب سخت سرخ‌ها در جدال با ستاره‌های تیم عربستانی

اقتصاد ایران: تیم فوتبال پرسپولیس امشب در حالی رو در روی الاهلی عربستان قرار می گیرد که تیم حریف بازیکنان مطرح زیادی را در ترکیب خود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا امروز دوشنبه ۲۶ شهریور رو در روی الاهلی عربستان قرار می‌گیرد. این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم است و پیروزی در آن باعث خواهد شد تا هر کدام از تیم‌ها گام اول را در این مرحله محکم بردارند. این بازی پس از کش و قوس‌های فراوان در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل جده برگزار می‌شود در حالی که مسئولان باشگاه الاهلی معتقد بودند که باید دیدار این تیم با پرسپولیس ایران در ورزشگاه جوهره که ظرفیتی بیش از ۶۰ هزار نفر دارد برگزار شود اما مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان با درخواست آنها به دلیل دیدار همزمان تیم فوتبال الاتحاد در آن ورزشگاه موافقت نکردند تا الاهلی در ورزشگاه ۲۷ هزار نفری شاهزاده عبدالله فیصل از شاگردان «خوان کارلوس گاریدو» میزبانی کند.

الاهلی برای اولین بار است که در خاک کشور عربستان سعودی از تیم پرسپولیس میزبانی می‌کند. این دو تیم تاکنون ۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که دو پیروزی سهم سرخ‌ها و یک پیروزی از آن الاهلی بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. اولین دیدار رو در روی این دو تیم به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد و در آن زمان به دلیل قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان دیدارهای رو در روی نمایندگان این دو کشور در کشور ثالث برگزار می‌شد.

پرسپولیس-الاهلی؛ شب سخت سرخ‌ها در جدال با ستاره‌های تیم عربستانی

آخرین رویارویی این دو تیم به تاریخ دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد که بازی با نتیجه دو بر یک به سود نماینده عربستان به پایان رسید. علاوه بر بازیکنان ستاره‌ای که فصل گذشته راهی الاهلی شده بودند، مدیران این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی امسال باز هم دست به خرید کهکشانی زدند و «ایوان تونی» مهاجم تیم فوتبال برنتفورد انگلیس را با مبلغ ۴۰ میلیون پوند به خدمت گرفتند تا او تبدیل به گران قیمت ترین بازیکن انگلیسی شود.

علاوه بر تونی، ریاض محرض، روبرتو فیرمینو، ادوارد مندی، فرانک کسیه و گابریل ویگا از جمله بازیکنان مطرح تیم الاهلی عربستان هستند. در طرف مقابل تیم پرسپولیس در فصل جدید با تغییرات زیادی در ترکیب خود و حتی کادرفنی رو به رو شده است و «خوان کارلوس گاریدو» اسپانیایی برای اولین بار با پرسپولیس طعم حضور در رقابت‌های آسیایی را می‌چشد.

بازیکنان مطرحی مانند علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر و مهدی ترابی دیگر در ترکیب سرخ‌ها حضور ندارند و به جای آنها مدیران باشگاه تصمیم گرفتند تا با جذب «الکسیس گندوز»، «ایوب العملود» و فرشاد احمدزاده جای خالی آنها را پُر کنند. علاوه بر نفرات نام برده شده، پرسپولیسی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی، میلاد محمدی، یعقوب براجعه، سعید مهری، علی علیپور و لوکاس ژوائو را جذب کردند.

پرسپولیس-الاهلی؛ شب سخت سرخ‌ها در جدال با ستاره‌های تیم عربستانی

سعید مهری و لوکاس ژوائو که تازه به جمع سرخپوشان اضافه شده اند در صورت صلاحدید گاریدو اگر فردا در ترکیب این تیم قرار گیرند اولین بازی خواهد بود که با پیراهن پرسپولیس به میدان خواهند رفت. همچنین امید عالیشاه هم که از ابتدای فصل با مصدومیت مواجه شده بود با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت برای این بازی آماده است و می‌تواند به میدان برود.

مرتضی پورعلی گنجی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند پرسپولیس را در این بازی همراهی کند و تنها غایب سرخ پوشان مقابل الاهلی به شمار می‌رود؛ همچنین علی علیپور، امید عالیشاه و وحید امیری تنها بازماندگان پرسپولیس از رویارویی این تیم با الاهلی در سال‌های قبل هستند که همچنان در پرسپولیس حضور دارند و سید جلال حسینی هم که به عنوان بازیکن و با پیراهن پرسپولیس رو در روی الاهلی بازی کرده است اکنون به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس در این بازی حضور خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ