محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

اقتصاد ایران: به تازگی ویدیویی قدیمی از صحبت‌های رضا شفیعی‌جم درباره ازدواج و طلاقش در فضای مجازی پربازدید شده است.

برترین‌ها: به تازگی ویدیویی قدیمی از صحبت‌های رضا شفیعی‌جم درباره ازدواج و طلاقش در فضای مجازی پربازدید شده. او در این ویدیو می‌گوید: "پول زحمت ۲۰ ساله ام را برای ۶ ماه زندگی از دست دادم! جدایی من و همسرم خورد به ماجرای افزایش ناگهانی قیمت طلا و مرتب قیمت طلا بالا رفت و من نیز مجبور شدم برای پرداخت مهریه همسرم خانه ام را بفروشم. البته این را هم بگویم که خانواده ما هم تقریبا از طیف خانواده های سنتی است یعنی خانواده‌ای که طلاق واقعا در آن کم بود اما به هر حال این اتفاق افتاد. اینکه ۴۰۰سکه یا ۵۰۰ سکه مهریه تعیین می کنید بدون اینکه فکر کنید به روزی که باید آن را به همسرتان پرداخت کنید زیاد کار درستی نیست."

حالا این ویدیو بحث درباره مهریه را دوباره در بین کاربران داغ کرده. عده‌ای معتقدند که خود فرد نباید زیر بار چنین ارقامی برود و عده‌ای دیگر هم پرسیده‌اند که اگر مهریه پشتوانه خانم‌هاست پس پشتوانه آقایان چیست؟ در ادامه به سراغ برخی واکنش‌‌ها می‌رویم. با ما همراه باشید.

واکنش کاربران به صحبت‌های رضا شفیعی‌جم

حامد نوشت: "وقتی یه مرد مهریه قبول میکنه و بدبخت میشه"

واکنش مردم : خودش خواسته، نباید مهریه میکرده، حماقت خودش بوده

"وقتی یه زن شروط ضمن عقد نمیگیره و بعدش بدبخت میشه"

واکنش مردم : جامعه مردسالاره، اینم تقصیر مرداست، اصلا چرا زن نباید این حقوق رو داشته باشه 

محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

علی: یه عمر کار کنی، زحمت بکشی، جمع کنی، دلت قاطی این همه آدم، گیر یکی بیوفته که برای رسیدن بهش، حاضر بشی چشم‌بسته زیر مرگ خودتم امضا کنی، چه برسه مهریه، بعد طرف تیغ بزنه بره، این داستان خیلی هاست.

سوگند: همه قوانین تو این کشور به نفع مرداست بعد سر مهریه که خودشون قبول می‌کنن میگن شما به زن‌ها حقوق انسانیشون رو بده کسی از شما پول نمیخواد.

ونوس: نمی‌دونم به چه زبونی دیگه باید بگن وقتی نداری مهر نکن. یعنی هنوز بعد از این همه سال نمی‌دونن مهریه عندالمطالبه است یعنی چی؟ نکن آقا مهر نکن!

سهراب: این حرف که ازدواج همه چیش به ضرر خانمهاست هم جوکی بیش نیست. ازدواج در ایران ثانیه به ثانیه‌ش هزینه و فشار روی مردهاست..

نقاش: خیلیا میگن مگه مجبورش کردن که قبول کرده می تونست قبول نکنه. اگر مرد بعد از ازدواج اجازه کار کردن به زنش نداد و یا نذاشت بدون اجازه از خونه بیرون بره باز هم می‌گید می‌تونست قبول نکنه و کسی مجبورش نکرده بود؟

مسعود: این حرف که نباید قبول میکرد و چرا قبول میکنن هم حرف کاملی نیست. اینجا چیزی که ازش انتقاد میکنیم فرهنگ غلطه. فرهنگی که فشار میاره به مردها و قبول کردن همچین شرایطی رو منطقی جلوه میده. به شخصه دخترایی که مواجه بودم باهاشون میگفتن اگه کم قبول کنم بابام قبول نمیکنه یا مثلا بقیه سرزنشم میکنن.

پسر خوب: یکی نیست به من بگه تو که عدم‌کارایی مفهوم خانواده توی نسل‌های جدید رو میبینی، باز چرا فکر میکنی یه امیدی بهش هست؟ 

محمد: همه گفتن تقصیر خودشه نباید مهریه سنگین قبول میکرد. کسی که میخواد زندگی کنه اصلا اهمیتی به این مسائل نمیده چون تو ذهنش میخواد تا آخر عمر به زندگیش پایبند باشه.

محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

بهروز: خیلی‌ از خانوما نوشتن خب خودش قبول نمیکرد! مثل اینه که برگردیم به زنی که حق طلاق رو همون اول ازدواج نگرفته و حالا از شوهرش کتک میخوره و نمیتونه جدا شده بگیم تقصیر خودته از اول شرط میذاشتی و ... دوستان ببینید مهریه تو ایران یه فرهنگه اگه بخوایی باهاش بجنگی خودت حذف میشی!

و ستوان: شخصا دختری میشناسم ۶ ماه با طرف موند درخواست طلاق داد یسال بعد با مهریش برای خونوادش که ۲۵سال مستاجر بودن یه واحد آپارتمان خرید. خونه یکی رو خراب کرد تا خودشون خونه داشته باشن!!!!

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ