مناطق مسکونی در جنوب شرق غزه محو شدند

اقتصاد ایران: تشدید حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و اصابت ترکش‌های جنگ در این منطقه به اقتصاد تل آویو از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی برای بیش از ۳۴۰ روز گذشته علیه مناطق مسکونی نوار غزه همچنان ادامه داشته و ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات علیه غزه / مناطق مسکونی در الزیتون محو شدند

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که در جریان یک حمله هوایی، مناطق نزدیک به مسجد الشمعه واقع در محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه هدف قرار گرفت.

همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تانک‌های این رژیم نیز محله الجنینه واقع در شرق شهر رفح در جنوب غزه را زیر آتش گرفتند.

بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در محله الزیتون چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

منابع فلسطینی تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست مناطق مسکونی را در محله الزیتون همزمان با حملات تانک‌های رژیم صهیونیستی با خاک یکسان کردند. اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز هدف حملات جنگنده‌های این رژیم قرار گرفت.

مناطق مسکونی در جنوب شرق غزه محو شدند

اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه شاهد حملات اشغالگران صهیونیست بوده است. شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که طی ساعات گذشته دست کم شش فلسطینی در بمباران منطقه الشمعه، سه فلسطینی در بمباران محله رضوان، پنج فلسطینی در بمباران نزدیک بیمارستان العربی و چند تن دیگر در بمباران محله الزیتون به شهادت رسیده‌اند.

در این حملات تعداد زیادی نیز زخمی شدند. در این میان بمباران منزل خانواده القصاص واقع در اردوگاه النصیرات دست کم ۹ شهید و ۱۵ زخمی برجای گذاشته است.

تورم در اراضی اشغالی به بالاترین سطح طی یکسال اخیر رسید

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از وخامت اوضاع اقتصادی در رژیم صهیونیستی بر اثر طولانی شدن جنگ در نوار غزه حکایت دارند.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، نرخ تورم در اراضی اشغالی طی ماه اوت افزایش یافته است. این میزان افزایش تورم در اراضی اشغالی بالاترین میزان طی یک سال اخیر است.

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند دلیل افزایش نرخ تورم در این منطقه هزینه‌های سرسام آور جنگ علیه نوار غزه طی یک سال گذشته و گسترش دامنه درگیری‌ها در چند جبهه است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نتانیاهو در برابر افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم در اراضی اشغالی بی توجه است و اصرار دارد که ترکش‌های جنگ غزه باعث این اوضاع نشده تا مجبور به توقف جنگ نشود.

لازم به ذکر است بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در داخل اراضی اشغالی با توقف سرمایه گذاری ها در این شرکت‌ها رو به رو هستند و به همین دلیل فعالیت‌های خود را به خارج از این منطقه منتقل می‌کنند.

سایت صهیونیستی تایمز آو اسرائیل اذعان کرد که شرکت‌های مذکور دیگر اعتمادی به توانایی کابینه برای بهبود اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی ندارند.

نتایج یک نظرسنجی که در ماه اوت میان ۲۳۰ شرکت و ۴۹ سرمایه گذار انجام شد نشان می‌دهد حوزه تکنولوژی در رژیم صهیونیستی که موتور محرک این رژیم است نسبت به آینده بدبین بوده و نیمی از شرکت‌های نوپا و دیگر شرکت‌ها از لغو سرمایه گذاری ها خبر دادند.

این در حالی است که اقتصاد رژیم صهیونیستی طی دهه گذشته به صورت گسترده‌ای بر پایه حوزه تکنولوژی بنا شده است.

نشست فوق العاده نتانیاهو درباره متشنج شدن اوضاع مسجد الاقصی

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی از برگزاری نشست فوق العاده در رژیم صهیونیستی برای بررسی هشدارهای امنیتی در خصوص اوضاع مسجد الاقصی خبر دادند.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم فردا سه شنبه یک نشست فوق العاده در خصوص اوضاع کنونی مسجد الاقصی برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، نشست مذکور با مشارکت تعدادی از وزرای کابینه و رؤسای سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

این در حالی است که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته در خصوص اقدامات ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم در قبال مسجد الاقصی و احتمال تشدید تنش‌ها در این مکان هشدارهای زیادی داده‌اند.

لازم به ذکر است که نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی هر روز شاهد حملات و یورش‌های شهرک نشینان صهیونیست به این مکان مقدس هستند.

مناطق مسکونی در جنوب شرق غزه محو شدند

تل آویو بودجه نداد؛ ارتش اسرائیل در نوار مرزی با اردن خندق حفر می‌کند

این در حالی است که رسانه‌های عربی از آغاز حفر خندق توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی مشترک با اردن خبر دادند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی حفر خندق در طول نوار مرزی با اردن را از ترس تکرار عملیات‌های ضدصهیونیستی در این منطقه به ویژه طوفان الاقصی و نفوذ خودروها و کامیون‌ها آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است که حفر خندق مذکور در منطقه وادی عربه و در یک بخش بیابانی انجام می‌شود. ارتش این رژیم اعلام کرده است که در سایه نبود حصار مرزی در صدها کیلومتر از این منطقه، حرکت و رفت و آمد خودروها آسان انجام می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کابینه این رژیم بودجه‌ای برای ساخت حصار در نوار مرزی شرقی اختصاص نداده و ارتش مجبور شده در این منطقه خندق حفر کند.

این خندق از منطقه کیبوتس ایلوت در یک کیلومتری شهر ایلات واقع در جنوبی ترین نقطه اراضی اشغالی آغاز شده و به سمت وادی عربه در شمال کشیده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ