استفاده از تلفن همراه در تخت‌خواب، دشمن اصلی خواب باکیفیت"

اقتصاد ایران: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از صفحه‌نمایش‌های دیجیتال در تخت‌خواب، به طور قابل توجهی کیفیت خواب را کاهش می‌دهد و باعث تأخیر در به خواب رفتن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،متخصصان هشدار می‌دهند که استفاده از تلفن همراه یا هر نوع صفحه‌نمایشی در تخت‌خواب، تأثیر منفی مستقیمی بر کیفیت خواب دارد. به گزارش ایسنا، تحقیقی از دانشگاه «اوتاگو» نشان می‌دهد که برخلاف تصور رایج مبنی بر مضر بودن استفاده از صفحه‌نمایش در ساعات پایانی شب، مشکل اصلی استفاده از این دستگاه‌ها در تخت‌خواب است.

دکتر بردلی برازنان، نویسنده اصلی این پژوهش، بیان می‌کند که توصیه‌های رایج برای اجتناب از صفحه‌نمایش قبل از خواب باید به‌روز شوند. وی تأکید دارد که به جای تمرکز بر ساعات قبل از خواب، باید به زمان و نحوه استفاده از دستگاه‌ها در تختخواب توجه بیشتری شود.

این تحقیق که در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است، بر روی ۸۵ نوجوان ۱۱ تا ۱۴ ساله انجام شد. دوربین‌هایی برای ثبت زمان و نحوه استفاده از صفحه‌نمایش‌ها بر روی لباس آنها نصب شد و یک دوربین مادون قرمز نیز در اتاق خواب آنها قرار گرفت. نتایج نشان داد که اکثر نوجوانان دو ساعت قبل از خواب از دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند و بیش از نیمی از آنها در تختخواب هم به کار با صفحه‌نمایش ادامه می‌دهند.

به گفته دکتر برازنان، استفاده از دستگاه‌های دیجیتال در تخت‌خواب باعث تأخیر در خواب و کاهش میزان خواب شبانه به طور متوسط نیم ساعت می‌شود، خصوصاً در فعالیت‌های تعاملی مثل بازی‌های ویدیویی.

وی پیشنهاد می‌کند که دستگاه‌ها باید از اتاق‌خواب دور نگه داشته شوند و افراد می‌توانند قبل از خواب از آن‌ها استفاده کنند، اما نباید با خود به تختخواب ببرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ