جزییات دستورالعمل مصرف داروی سقط جنین

اقتصاد ایران: سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی اقتصادی سازمان غذا و دارو، اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزیتا نبی زاده، با اشاره تأکیدات رهبری و جدیت وزیر بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: دستورالعمل توزیع و مصرف داروی سقط جنین توسط این سازمان به عنوان داروی موجد سقط در کشور، تهیه و تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: چک لیست نحوه اجرای دستورالعمل و گزارش مشروح چک لیست و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها به منظور پایش اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروی سقط جنین تهیه شد.

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی اقتصادی سازمان غذا و دارو با اشاره به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی پایش نحوه اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروی سقط جنین در راستای اجرای ماده ۵۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تصریح کرد: ثبت اطلاعات داروی سقط جنین در سامانه TTAC به معاونین غذا و داروی سراسر کشور به منظور نظارت بر توزیع و رصد دقیق زنجیره تأمین داروی میزوپروستول ابلاغ شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل عرضه و توزیع داروی سقط جنین، خاطرنشان کرد: تهیه پیش نویس بازنگری دستورالعمل میزوپروستول (ابلاغی ۱۳۹۹) بر اساس مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کاهش توزیع داروی سقط جنین در مراکز عرضه مجاز در حدی که فقط نیاز درمانی مرکز رفع شود، توزیع این دارو صرفاً در داروخانه‌های بیمارستانی مجاز است که ارائه دارو با توجه به بند شماره ۱ با ثبت و رهگیری در سامانه TTAC انجام می‌شود.

به گفته نبی زاده، در راستای کنترل و نظارت بر مصرف داروی میزوپروستول، قابلیت استعلام فرآورده مذکور از طریق وب سرویس استعلام شناسه رهگیری و ردیابی به صورت دوز شمار فراهم و در اختیار مرکز آمار و فناوری اطلاعات و سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ