ونزوئلا رقیب اصلی تیم ما نیست/شگفتی‌سازی افغانستان با مربی ایرانی

اقتصاد ایران: کارشناس و مدرس فوتسال کشورمان معتقد است هرچند ونزوئلا تیم قابل احترامی است اما نمی تواند رقیب ایران در جام جهانی باشد. وی به احتمال شگفتی سازی افغانستان در جام جهانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران که در گروه F جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان با فرانسه ،ونزوئلا و گواتمالا همگروه است در نخستین دیدار خود در این بازی ها ۲۶ شهریور به مصاف ونزوئلا خواهد رفت.

ناصر صالح، کارشناس و مدرس فوتسال، در گفت و گو با خبرنگار مهر، به بررسی شرایط تیم ملی در دیدار نخست خود پرداخت و ونزوئلا تیمی قابل احترام توصیف کرد اما معتقد است رقبای اصلی ایران در این بازی ها تیم های بزرگتری هستند.

وی در خصوص دیدار اول برابر ونزوئلا گفت: شناخت زیادی از تیم ملی فوتسال ونزوئلا وجود ندارد اما بالطبع تیمی که توانسته به این مرحله برسد تیم قابل احترامی است. اما مهم ترین مساله این است که تیم ایران چگونه برنامه های خود را در این مسابقه پیاده خواهد کرد و با توجه به اطلاعاتی که از ونزوئلا جمع آوری کرده و آنالیزها، چطور می خواهد بازی را شروع کند. اصولا در هر جامی، بازی اول سخت است اما ما تیم ملی ایران هستیم و فکر می کنم با یک برنامه ریزی خوب می توانیم از سد ونزوئلا عبور کنیم.

ناصر صالح ادامه داد: ما بازیکنان بزرگ و باتجربه ای داریم که جام جهانی را تجربه کرده اند. اما استراتژی سرمربی و کادر فنی ما مهم است. اینکه قرار است این بازی را به چشم بازی تدارکاتی نگاه کند و یا تمام تمرکز خود را برای پیروزی بگذارد. اما حریف هم تیم قابل احترامی است و برای شکست ما به زمین خواهد آمد.

ونزوئلا رقیب اصلی تیم ما نیست/شگفتی‌سازی افغانستان با مربی ایرانی

وی گفت: تیم ملی ایران بازی های تدارکاتی کمی انجام داده است. اما رقبای اصلی ما در جام جهانی نه ونزوئلا بلکه تیم هایی مانند برزیل، آرژانتین، پرتغال و اسپانیا هستند. ما پیش از این قهرمانی در جام ملت های آسیا را به دست آورده ایم و از سد آسیایی هاگذشته ایم. ما نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم و باید با اصول و برنامه پیش برویم و از سد ونزوئلا عبور کنیم اما در عین حال مراقب بازیکنان هم باشیم. در هر صورت قدرت این تیم در مقابل رقبای اصلی ما به مراتب پایین تر است.

این کارشناس فوتسال در خصوص تیم ملی فوتسال افغانستان که با هدایت مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی خود، برای نخستین بار در جام جهانی حاضر می شود گفت: فوتسال مدرن در افغانسان را من پایه گذاری کردم. تنها مدرسی بودم که در چهار دوره به افغانستان رفتم و تدریس کردم که دستاورد آن نایب قهرمانی تیم جوانانشان در تبریز بود. در این دوره ها مربیان خوبی در افغانستان وجود داشتند.

وی ادامه داد: در این کشور بازیکنان جوان و با استعدادی وجود دارد و به نظرم می تواند شگفتی ساز مسابقات باشد و در اولین حضور در جام جهانی تلاش خود را انجام خواهند داد که دستاورد خوبی از بازی ها کسب کنند. معتقدم مجید مرتضایی تاثیر زیادی روی این تیم گذاشته است و در این موفقیت ها بسیار موثر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال کشورمان که در گروه F با تیم های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است از ۲۶ شهریور نخستین دیدار خود را برابر ونزوئلا برگزار خواهد کرد. برنامه بازی های گروه F به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۶ شهریور

* ایران – ونزوئلا، ساعت ۱۶
* گواتمالا – فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

پنج شنبه ۲۹ شهریور

* ایران – گواتمالا، ساعت ۱۸:۳۰
* فرانسه – ونزوئلا، ساعت ۱۶

یکشنبه یک مهر

* فرانسه – ایران، ساعت ۱۸:۳۰
* ونزوئلا – گواتمالا، ساعت ۱۶

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ