چوگان از مشکلات گذشته فاصله گرفته است/ امید به المپیکی شدن

اقتصاد ایران: بازیکن تیم ملی چوگان ایران معتقد است اگرچه این ورزش در گذشته با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه بوده است، اما اکنون با تلاش‌های مستمر مربیان، بازیکنان و مسئولان، نشانه‌هایی از رشد به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، رشته ورزشی چوگان به عنوان یک رشته کهن ایرانی این روزها با تبدیل شدن به یک ورزش جهانی نگاه‌ها را نسبت به خود تغییر داده است. به شکلی که امروزه در ۷۷ کشور جهان به صورت جدی این ورزش دنبال می‌شود.

بی شک جای خالی این رشته جذاب و کاملاً ایرانی در بازی‌های المپیک خالی است اما با به پایان رسیدن بازی‌های المپیک پاریس خبرهای خوش حال کننده‌ای به گوش رسیده که نویدبخش روزهای بهتر برای چوگان است.

بر اساس خبرهای اعلام شده قرار است چند رشته ورزشی در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اضافه شوند که رشته چوگان هم یکی از آنهاست. چوگان برای اولین بار در المپیک ۱۹۰۰ پاریس حضور داشت و آخرین بازی چوگان در المپیک نیز در ۱۹۳۶ در برلین انجام شد و پس از آن دیگر شاهد حضور این رشته در رویداد مهمی چون المپیک نبودیم.

اسماعیل امامی بازیکن تیم ملی چوگان ایران و یکی از معدود مربیان این رشته ورزشی کهن ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، دراین‌باره اظهار کرد: قطعاً اتفاق بسیار مثبتی است. امیدوارم این امکان وجود داشته باشد و چوگان هم به بازی‌های المپیک اضافه شود. ایران پتانسیل خوبی در این رشته دارد البته به شرطی که آنها را رها نکند. خبری که شنیدیم ما را هم به آینده امیدوارتر کرد. ایران اگر برنامه‌ای برای حضور در این بازی‌ها دارد باید از حالا اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: یک زمانی چوگان ایران مشکلات زیادی داشت و با شرکت توسعه اختلاف نظرهایی داشتیم اما فعلاً و با حضور سرهنگ ناظری به عنوان رئیس جدید این فدراسیون برخی از این مشکلات برطرف شده و امید می‌رود در آینده نزدیک هم شاهد اتفاقات بهتری باشیم. البته در این میان بازیکنان و مربی‌ها نیز تلاش خوبی برای پیشرفت این ورزش کهن داشتند که نباید نادیده گرفته شود.

چوگان از مشکلات گذشته فاصله گرفته است/ امید به المپیکی شدن

بازیکن و مربی تیم قصر فیروزه با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ ملی چوگان توضیح داد: رشته‌های ورزشی زمانی به حیات خود ادامه می‌دهند که فعالیت داشته باشند و این فعالیت هم صرفاً شامل انجام یک تمرین و تشکیل اردو نیست. برگزاری رقابت‌های داخلی آن هم به صورت منظم یکی از گام‌های مؤثر در این زمینه است که فدراسیون فعلی واقعاً عملکرد و برنامه‌ریزی دقیقی داشته که خوشبختانه شاهد برگزاری مسابقات با کیفیتی چون لیگ ملی هستیم.

امامی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از این قطعاً شرکت در رویدادهای بین‌المللی و استفاده از دانش مربیان خارجی قدم مهم دیگری است که یک فدراسیون برای موفقیت و زنده نگه داشتن رشته خود می‌تواند انجام دهد که در این رابطه هم مجدد فدراسیون ایران در ماه‌های گذشته نشان داده که بی توجه نبوده است. اخیراً «ارل لزلی هربرت» یکی از مدرسان مطرح چوگان در دنیا به دعوت فدراسیون به ایران سفر کرد و دوره‌های بسیار مفیدی را داشتیم.

بازیکن تیم ملی چوگان در پاسخ به این پرسش که در لیگ ملی این رشته آیا رقم قراردادها برایشان رضایت بخش است؟ گفت: ابتدا بگویم که ما این اجازه را داریم که برای چند تیم بازی کنیم و محدود نیستیم که صرفاً فقط در خدمت یک باشگاه باشیم. ولی شخصا بیشتر در کنار تیم قصر فیروزه هستم که هم عنوان مربی را دارم و هم بازیکن؛ رقم قراردادم خوب است و واقعاً از آن راضی هستم. این مسابقات تا پایان سال ادامه دارد و قطعاً با حضور تیم‌های بیشتر کیفیت آن روز به روز افزایش هم پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های تیم ملی گفت: فدراسیون برای تیم ملی هم برنامه‌های متفاوتی دارد. مسابقات مقدماتی زون E از جمله رقابت‌هایی است که فدراسیون در تلاش است تیم آماده‌ای را برای شرکت در این رویداد داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ