یک نکته درباره فصل جدید پایتخت که نگرانمان کرد

اقتصاد ایران: مهم‌ترین نگرانی اهل فن، اطلاع از کیفیت پایین سری قبل سریال سیروس مقدم است.

تی‌وی بان: آرش عباسی کارنامه‌ای موفق در تئاتر دارد اما اولین تجربه او از نگارش یک سریال یعنی «پایتخت‌۶» نتیجه‌ای خوب به همراه نداشت. با این حال، سازندگان سری هفتم سریال، بار دیگر از او دعوت کرده‌اند.

مهم‌ترین نگرانی اهل فن، اطلاع از کیفیت پایین سری قبل سریال سیروس مقدم است. فصل ششم «پایتخت» در حالی کلید خورد که گروه سازنده، زنده‌یاد خشایار الوند را کنار خود نداشتند. او طی سال‌ها همکاری با محسن تنابنده (طراح، ایده‌پرداز و سرپرست نویسندگان) صاحب زبان مشترک شده بودند. از این رو نتیجه‌ای که به دست می‌آمد خاص و عام را به تحسین وا می‌داشت. آرش عباسی اما نتوانست فیلمنامه‌ای خوب در اختیار سازندگان «پایتخت‌۶» قرار دهد. با این پیشینه، عجیب است که تنابنده بار دیگر به او اعتماد کرده.  

می‌توان واقعیت‌های جامعه را در قصه وارد کرد و حرف‌های انتقادی زد؛ اما چنین امری تا جایی مجاز است که از ظرف اثر خارج نشود. «پایتخت» قصه خانواده‌ای معمولی است و باید از نگاه همین آدم‌های آشنا، نیش بزند. همان طور که فصل اول تا پنجم سریال چنین می‌کرد ولی حرف‌ها، بزرگتر از دهان شخصیت‌ها‌ نبود. با پیوستن آرش عباسی به سریال اما، شخصیت‌ها منقلب شدند! نویسنده چون دنیای سریال را به خوبی نمی‌شناخت، کاری کرد که شخصیت‌ها برای مخاطب نیز بیگانه شدند.

مشابهت سازی بخش‌هایی از «همسفر»، «ممل آمریکایی» و «در امتداد شب» توسط عباسی در «پایتخت‌۶» جنجال به پا کرد. نظر ما را بخواهید، نباید دلواپس این دست شوخی‌ها بود؛ اما فشار بیرونی بر صدا و سیما بالا گرفت و لطمه‌ای شدید بر وجاهت «پایتخت» وارد آمد. پیرو اطلاع از سابقه عباسی و نیز عدم تجربه کافی او در فیلمنامه نویسی، باید نگران «پایتخت‌۷» بود.  

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ