خطر نابودی میلیون‌ها شغل در صنعت خودروی اروپا

اقتصاد ایران: یک رسانه غربی با استناد به یک نامه داخلی از صنعت خودروی اروپا از خطر از دست رفتن میلیون‌ها شغل در این صنعت در سایه تشدید قریب الوقوع مقررات آب و هوایی این اتحادیه خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "هندلزبلات" در مطلبی نوشت: با توجه به شرایط متشنج در صنعت خودرو، یک مقاله داخلی و محرمانه از صنعت خودرو اروپا نسبت به از دست دادن میلیون ها شغل هشدار داده است. بر اساس این نامه که در اختیار خبرگزاری آلمان در بروکسل قرار گرفته است، این صنعت در موقعیتی نیست که بتواند با تشدید قریب الوقوع مقررات آب و هوایی اتحادیه اروپا مطابقت کند. در نتیجه، این صنعت اتحادیه اروپا با جریمه های میلیاردی روبه رو خواهد شد و هرکسی که بخواهد از جریمه اجتناب کند،گزینه کمی جز کاهش قابل توجه تولید ندارد که میلیون ها شغل در اتحادیه اروپا را تهدید می کند.

بر اساس قواعد زیست محیطی جدید اتحادیه اروپا تولیدکنندگان باید برای انتشار بیش از حد CO2 جریمه بپردازند.

هنگامی که از انجمن اتومبیل اروپا Acea در این باره سوال شد پاسخ داد که این انجمن از این مقاله مطلع است. Acea البته تاکید کرد که این یک مقاله رسمی از انجمن لابی نیست. بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان این نامه معتبر است و در صنعت خودروسازی اروپا در حال پخش است. ارائه‌دهنده خدمات مالی بلومبرگ قبلاً درباره این مقاله داخلی گزارش داده بود.

در این سند محرمانه آمده است که یک موتور احتراقی کارآمد به طور متوسط ​​حدود 120 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می کند. بر این اساس، برای عدم پرداخت جریمه باید به ازای هر چهار موتور احتراقی ثبت نامی یک خودروی الکتریکی ثبت نام شود. با این حال، نسبت خودروهای برقی ثبت نام شده در حال رکود است و بسیار کمتر از سطح مورد نیاز است.

با توجه به دیدگاه بیان شده در این مقاله، کمیسیون اتحادیه اروپا می تواند معرفی این الزامات سختگیرانه تر را برای دو سال به تعویق بیندازد. هانس دیتر پوتش، رئیس هیئت نظارت فولکس واگن نیز اخیراً خواستار تعویق این طرح شده است. انجمن لابی خودروی آلمان VDA هم برای تعیین اینکه آیا تعویق الزامات اتحادیه اروپا امکان پذیر است یا خیر، فشار می آورد تا بازبینی زودتر از زمان برنامه ریزی شده انجام شود.

مدیر سازمان محیط زیست حمل و نقل و محیط زیست آلمان در این باره گفته است: خودروسازان در دو سال گذشته بیش از 130 میلیارد یورو سود به دست آورده‌اند و زمان کافی برای آماده‌سازی برای هدف کاهش تولید CO2 که از سال 2019 شناخته شده بود، داشتند. اکنون آنها خواستار اعلام وضعیت اضطراری برای ادامه فروش خودروهای کثیف خود هستند.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا و دولت فدرال آلمان نباید اجازه دهند حفاظت از آب و هوا قربانی شکست مدیریتی برخی شرکت‌های خودروسازی شود.

بر اساس ارقام اعلام شده در این صنعت تقریباً سه میلیون نفر تنها در بخش خودروسازی اروپا در بخش تولید کار می کنند. اگر تمام فعالیت‌های مرتبط با صنعت خودرو، مانند فروش وسایل نقلیه را در نظر بگیرید، طبق گفته Acea، حدود 13 میلیون نفر اشتغال در این بخش وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ