پیگیری افزایش۴برابری بودجه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولادمبارکه

اقتصاد ایران: اصفهان - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بودجه صندوق CVC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه از یک همت به ۴ همت افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در جلسه با مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: باعث افتخار است که اولین سفر استانی خود را از اصفهان آغاز کردم؛ نسبت به فعالیت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه آشنایی کامل دارم و خوشحالم که بزرگ‌ترین صندوق CVC و خطرپذیر کشور، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه است.

وی افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و گلرنگ، دو صندوق با ثبت دارایی یک همت در کشور هستند که سرمایه‌گذاری یک همتی فولاد مبارکه محقق شده اما تنها ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری صندوق گلرنگ تحقق یافته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان فولاد مبارکه ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با ایده و مدیریت خوبی ایجاد شده و تسلط مدیران عامل فولاد مبارکه و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر این شرکت بر حوزه نوآوری و فناوری گواهی بر این موضوع است.

وی تصریح کرد: توضیحاتی که امروز آقای طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت‌شان و نوع فعالیت‌های آنان ارائه دادند، نشان داد که مدیرعامل فولاد مبارکه به جزئیات عملکرد و فعالیت این شرکت‌ها مسلط است و عملکرد این مجموعه در حوزه نوآوری و فناوری واقعی است؛ به‌عبارت دیگر این مسئله را به‌گونه‌ای احساس کردم که گویی شرکت‌های دانش‌بنیان تحت حمایت فولاد مبارکه همچون فرزندان این شرکت هستند.

افشین اضافه کرد: کمتر مدیری را در کشور سراغ دارم که علاوه بر تسلط به حوزه تخصصی خود، نسبت به حوزه فناوری و نوآوری دید داشته باشد اما این مسئله درخصوص آقای طیب‌نیا به‌عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه صادق است؛ در صنعت فولاد جهان تنها ۲ شرکت به‌صورت استثنا وجود دارند که ۲۰ درصد از بودجه خود را در حوزه‌های «تحقیق و توسعه» و «تحقیق و نوآوری» سرمایه‌گذاری کنند و عرف سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها بین ۲ تا ۳.۵ درصد از بودجه صنایع فولادی است که اگر در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری نکنیم، از صنعت فولاد جهان عقب خواهیم افتاد.

برای افزایش ۴ برابری بودجه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه رایزنی خواهیم کرد

وی اضافه کرد: حتماً رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا بودجه صندوق CVC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه بتواند از یک همت به ۴ همت افزایش پیدا کند و از مدیرعامل فولاد مبارکه هم می‌خواهم تا در این زمینه از ما حمایت کند تا این اتفاق رقم بخورد چراکه در صورت افزایش بودجه این صندوق به‌عنوان صندوق نمونه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، تحول بزرگی در صنعت فولاد کشور محقق خواهد شد.

وی گفت: بدیهی است با پیشتازی استان اصفهان در حوزه نوآوری و فناوری، دیگر استان‌ها و شهرهای کشور نیز اقدام به فراهم‌سازی شرایط لازم برای ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری خواهند کرد؛ امروز دو پروژه بزرگ فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و فناوری افتتاح شد که نشان‌دهنده آینده‌نگری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه است چراکه این احتمال وجود دارد که در آینده کمبود مواد اولیه صنعت فولاد ازجمله «مگنتیت» در آینده بیشتر احساس شود.

گردنم را برای اکوسیستم نوآوری و فناوری و دانش‌بنیان‌ها گرو می‌گذارم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افزود: بنابراین این اطمینان را می‌دهم که قوانین موجود در کشور که مربوط به حوزه نوآوری و فناوری است را به‌طور کامل اجرا کنم و جای بسی امیدواری است که مسئولیت قبلی اینجانب مربوط به قانون مهم حمایت از کالای ایرانی بوده و در نگارش بند به بند این قانون مشارکت مؤثر داشته‌ام، همچنین به قانون حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان که از دیگر قوانین مهم حوزه نوآوری و فناوری است، تسلط کامل دارم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قوانین مترقی بسیار خوبی در حوزه نوآوری و فناوری کشور داریم اما در اجرا نتوانسته‌ایم از تمام توان و ظرفیت موجود استفاده کنیم، گفت: اما من این قول را می‌دهم که حتماً این کار را انجام خواهیم داد؛ همان‌گونه که رئیس‌جمهور فرمود گردنم را در مقابل حرف‌هایم گرو می‌گذارم، بنده هم اعلام می‌کنم که گردنم را برای اکوسیستم نوآوری و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان گرو می‌گذارم تا بتوانیم تمام‌قد در این زمینه کمک کنیم.

اعلام آمادگی معاون رئیس‌جمهور برای افزایش ۲ برابری اعتبار مالیاتی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه

افشین با بیان اینکه بدیهی است که ذات صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ذات نوآوری، خطرپذیری آن‌هاست، تصریح کرد: یعنی اگر اطمینان دارید که پروژه‌ای صددرصد سودده است، نباید به صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر وارد شود، بلکه باید از طریق دیگر برای اجرای آن تسهیلات پرداخت شود تا به‌تنهایی کار خود را انجام دهد چراکه نگاه پذیرش پروژه‌ها به صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، احتمال آسیب‌پذیر بودن و ورشکستگی آن پروژه بوده است.

وی اضافه کرد: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اولین صندوقی است که راه خود را به درستی انتخاب کرده و در حال حرکت است؛ این صندوق اصطلاحاً جاده‌بازکن صندوق‌هایی خواهد بود که قرار است از این به بعد شکل بگیرند، لذا قول می‌دهیم که از این صندوق حمایت کنیم.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اضافه کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی برای صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه تعریف کرده و در صورت تکمیل اسناد این صندوق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی دیگر نیز تأیید خواهد شد و آمادگی خود را برای حمایت‌های بیشتر اعلام می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ