برداشت پسته در گناباد آغاز شد

اقتصاد ایران: گناباد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد گفت: برداشت پسته از سطح هشت هزار و ۸۰۰ هکتار باغات پسته شهرستان گناباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل قربانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت پسته از سطح هشت هزار و ۵۰۰ هکتار باغات پسته شهرستان گناباد آغاز شده است، اظهار کرد: از مجموع حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های شهرستان گناباد، بیش از هشت هزار و ۸۰۰ هکتار آن به کشت پسته اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه عملیات فرآوری بهداشتی پسته توسط ۱۲ ترمینال ضبط پسته فعال در شهرستان انجام می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود از مجموع باغات پسته شهرستان گناباد حدود ۳۰ هزار تن پسته تر برداشت شود.

وی با بیان اینکه در زمان برداشت محصول پسته بیش از ۱۴۶ هزار نفر روزکار در سطح باغات این شهرستان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: میانگین برداشت پسته در شهرستان گناباد بیش از یک تن پسته خشک در هکتار است در حالی که در کشور به طور متوسط از هر هکتار حدود ۸۰۰ کیلوگرم پسته برداشت می‌شود.

قربانی به اشتغال‌زایی خوب حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: با کاشت گیاهانی نظیر پسته، عناب و گیاهان دارویی بخصوص گل محمدی، زیره کوهی و آنغوزه در سطح شهرستان گناباد به سمت تغییر الگوی کشت حرکت کرده‌ایم.

پنج رقم پسته باغ‌های گناباد

در همین رابطه مسؤول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان گناباد نیز با اشاره به اینکه هفت هزار و ۱۹۰ هکتار از باغ‌های پسته این شهرستان به مرحله باروری رسیده است اظهار کرد: پسته بادامی (سفید پسته)، اکبری، احمد آقایی، کله قوچی و فندقی پنج رقم پسته باغ‌های این شهرستان است.

علی موذنی با بیان اینکه با تغییر الگوی کاشت در کشاورزی گناباد، اکنون پسته به عنوان نخستین محصول کشاورزی شهرستان گناباد از نظر سطح کاشت و درآمد اقتصادی مطرح است تصریح کرد: با توجه به روند تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های این منطقه به تدریج شاهد تغییر در نوع محصولات باغی و زراعی هستیم و تا چند سال آینده بخش عمده زمین‌های کشاورزی از زراعی به محصولات باغی کم آب طلب با بازدهی اقتصادی مناسب تبدیل خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ