محمدی: شرایط مدالی ما می‌توانست بهتر شود/ قرعه بدی داشتیم

اقتصاد ایران: سرمربی تیم بوکس نونهالان گفت: در صورت حضور در یک یا دو تورنمنت تدارکاتی شرایط مدالی ما می‌توانست خیلی بهتر باشد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های بوکس قهرمانی نونهالان و نوجوانان آسیا در هفته گذشته در امارات به پایان رسید و تیم ملی نوجوانان کشورمان با کسب دو مدال، دو نقره و سه برنز برای نخستین بار به عنوان نایب قهرمانی رسید و تیم نونهالان کشورمان نیز با کسب دو مدال طلا و یک برنز در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت.

اسفندیار محمدی سرمربی تیم ملی بوکس نونهالان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود و در سطح بسیار عالی برگزار شد. اکثر قدرت‌های آسیا در این مسابقات حضور داشتند و حتی اوکراین نیز برای اولین بار در رقابت‌های آسیایی حضور داشت و بوکسورهای خوبی را اعزام کرده بود. 

 

وی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان نونهال بوکس ایران گفت: بچه‌های ما بسیار خوب بودند و تنها ایراد آنها عدم حضور در رویدادهای تدارکاتی بود. واقعاً زرق و برق مسابقات و جو سالن روی بچه‌های ما تاثیر گذاشته بود و از طرفی شاهد یکی از بدترین قرعه‌های تاریخ بودیم و در برخی اوزان شب اول بچه‌های ما باید به مصاف بوکسورهای ازبکستان، قزاقستان و اوکراین می‌رفتند. با این حال برخی بوکسورهای ما موفق به شکست اوکراین و ازبکستان شدند و خیلی عالی بودند.

سرمربی تیم نونهالان بوکس تاکید کرد: مطمئن باشید اگر از قبل شرایطی فراهم شده بود تا ما در یک یا دو تورنمنت شرکت کرده بودیم نتایج‌مان خیلی بهتر می‌شود. در مسابقات برای بوکسورهایی که بازنده بودند، مسابقه اسپارینگ با حریفان خارجی می‌گذاشتم و خداوکیلی همه را یک طرفه می‌بردند. وقتی این عملکرد را می‌دیدم و از بچه‌ها سوال می‌کردم چرا در مسابقه رسمی چنین عملکردی نداشتند همه آنها می‌گفتند که تحت تاثیر جو مسابقات قرار گرفتند.

محمدی در خصوص کسب دو مدال طلا و یک برنز در 10 وزن عنوان کرد: شرایط مدالی ما می‌توانست خیلی بهتر باشد. دو نفر از بوکسورهای ما دو راند ابتدایی مسابقه خود را بردند، اما در راند سوم روی اشتباه  باختند. متاسفانه در بحث داوری نیز راهنمایی لازم به بچه‌ها داده نشد که شرایط، قوانین و امتیازات چطور است. ما در مسابقات متوجه شدیم که تعداد داورهایی که به بچه‌ها رای می‌دهند خیلی مهمتر از امتیاز 10-9 یا 10-8 است. این امتیازات زمانی تاثیرگذار خواهد بود که بازی نزدیک بود.

سرمربی تیم بوکس نونهالان در مورد تحت تاثیر قرار گرفتن نتایج این تیم زیر نتایج بسیار خوب تیم نوجوانان گفت: تعدادی از بوکسورهای تیم نوجوانان در مسابقات سال گذشته قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان حضور پیدا کرده بودند و این داشتن تجربه خیلی تاثیرگذار بود. قاعدتاً انتظارات از تیم نوجوانان به خاطر تجربه بیشتر حضور در مسابقات بیشتر بود. با این حال و با توجه به حضور قدرت‌های آسیا و تیم اوکراین که کلاس بوکس خوبی داشت، نتایج قابل قبولی را کسب کردیم.

وی در خصوص حقانیت مربیان ایرانی در مسابقات بوکس قهرمانی رده‌های پایه آسیا گفت: اکبر احدی سرمربی تیم نوجوانان در بحث مربیگری سابقه طولانی دارد و سابقه سرمربیگری تیم بزرگسالان را دارد و تجربه زیادی دارد. یکی از دلایل موفقیت تیم جوانان هدایت و راهنمایی‌های ایشان بود. حتی در طول مسابقات مشاهده کردم که تیم‌های مختلف به ایشان پیشنهاد می‌دادند و حتی درخواست اردوهای مشترک با تیم ایران را داشتند. برای مربیان کوبا، ازبکستان، قزاقستان و بهترین مربیان دنیا شرایط مهیا است و خواسته‌هایی دارند. مربی کوبایی تیم بزرگسالان خواسته‌هایی مانند حضور در مسابقات تدارکاتی بعد از چند ماه تمرین را دارد و با حضور در مسابقه و محک زدن بچه‌ها موفق به کسب نتیجه می‌شود.

محمدی در مورد برنامه‌های فدراسیون بوکس برای حفط تیم‌های پایه تاکید کرد: چند وقت پیش با حسینی رئیس فدراسیون بوکس صحبت کردم و گفتم که بعد از 5 سال از تیم نونهالانی که به من دادید نتیجه بخواهید. حاضرم با هر شرایطی کنار بیایم تا 5 سال کنار این بچه‌ها باشم. به غیر از یک بوکسور، 9 نفر از اعضای تیم نونهالان وارده رده سنی نوجوانان شدند و دیگر زیر نظر من نخواهند بود.

سرمربی تیم نونهالان در پاسخ به این سوال که بهتر نیست مربیان تیم‌های پایه با افزایش سن بوکسورها به صورت اتوماتیک یک رده بالاتر بیایند و سرمربی نونهالان به رده نوجوانان، نوجوانان به جوانان و جوانان به امید منتقل شوند، گفت: این تصمیم می‌تواند خیلی به ما کمک کند و باعث شود بوکسورهای ما زیر نظر مربیان پایه خود به خوبی تا رده سنی بزرگسالان هدایت شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ