بهترین پیتزای جهان در این شهر یافت می‌شود

اقتصاد ایران: بسیاری از نیویورکی‌ها همیشه با افتخار می‌گویند که بهترین پیتزای جهان را دارند، اما از امروز دیگر دلیل محکمی برای ادعای قدیمی‌شان دارند.

برترین‌ها: سیاهه ۵۰ تا از رستوران‌های جهان که در سال ۲۰۲۴ بهترین پیتزا را دارند در ایتالیا منتشر شد، اما نه نام ناپل و نه نام هیچ شهر دیگری از ایتالیا در صدر این سیاهه نیست.

بسیاری از نیویورکی‌ها همیشه با افتخار می‌گویند که بهترین پیتزای جهان را دارند، اما از امروز دیگر دلیل محکمی برای ادعای قدیمی‌شان دارند.

جایزه «۵۰ پیتزای برتر» که مقر آن در ایتالیاست، در سیاهه ۲۰۲۴ خود رستوران «اونا پیتزا ناپولیتانا» (یک پیتزای ناپلی) در منطقه «لوور ایست ساید» نیویورک را در صدر بهترین رستوران‌های پیتزای جهان قرار داد.

اکنون رستوران «اونا پیتزا ناپولیتانا» که توسط آنتونی مانجیری، استاد پخت پیتزا در مارس ۲۰۲۲ افتتاح شد، نه تنها از رقبای آمریکایی خود، بلکه از رقبای جهانی شامل پیتزافروشی‌های ناپل ایتالیا، سرزمین مقدس عاشقان پیتزا و غذاهای خوشمزه نیز پیشی گرفته است.

مانجیری به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت: «این افتخار بزرگی است که پس از ۳۰ سال کار به ویژه در ناپل که مهد پیتزا است، اکنون به رسمیت شناخته شده‌ام.»

علاوه بر صدر جدول برترین‌ها، نام سه پیتزافروشی دیگر نیویورکی نیز در سیاهه ۲۰۲۴ آمده است. رتبه‌های دیگر پیتزافروشی‌های نیویورکی عبارتند از: «ریبالتا» در رتبه‌ ۱۹، «دون آنتونیو» در رتبه ۳۰ و «لیندوستریه پیتزریا» در رتبه‌ی ۸۰.

با وجود آن که نام این جایزه «۵۰ پیتزای برتر» است، اما فهرست امسال نام ۱۰۱ پیتزافروشی را در بر می‌گیرد.

ایتالیا همچنان با ۴۱ رستوران در لیست کلی بهترین پیتزاهای جهان چیرگی دارد، در حالی که ایالات متحده ۱۵ مکان را به خود اختصاص داده است. ناپل نیز با پنج نام در این سیاهه، از جمله یک رتبه مشترک در جایگاه دوم با پیتزافروشی «دیگو ویگتالیانو»، بیشتر از نیویورک برنده دارد.

این جوایز که نشان می‌دهد که پیتزا واقعاً غذایی جهانی است زیرا نام کشورهایی که به طور معمول به پیتزا شناخته نمی‌شوند، مانند کره جنوبی، بولیوی و هند نیز در این سیاهه به چشم می‌خورد.

چرا «اونا پیتزا ناپولیتانا»؟

مسئولان جوایز «۵۰ تاپ پیتزا» توضیح داده‌اند که چرا «اونا» بالاترین افتخار را کسب کرده است. آنها در وبسایت خود نوشته‌اند: «در کشوری که عادت دارند هر چیزی را روی پیتزا بگذارند، آنتونی (مانجیری) برای انتخاب مواد پیتزا، پیرو سنت ناب است، با موادی با کیفیت فوق‌العاده. پیتزاهای مارینارا، مارگریتا، کوساکا، و یک پیتزا که بر اساس مواد موجود در بازار، هر روز تغییر می‌کند.»

نماینده رسانه‌ای رستوران «اونا» به سی‌ان‌ان گفت مانجیری که در نیوجرسی بزرگ شده، در سنین جوانی به پیتزا علاقه‌مند شده است. مادرش او را به همه‌ی نقاط معروف در نیوجرسی، نیویورک و کنتیکت برد تا «پیتزای کامل» را پیدا کند.

او گفت: «تمرکز مانجیری بر پیتزاهای طبیعی پخته‌شده در تنور هیزم با موادی مانند بهترین گوجه‌فرنگی‌های سن مارزانو، آویشن وحشی آمالفی، موزارلا بوفالو و نمک دریایی سیسیلی است. او تصمیم گرفت فقط یک شعبه داشته باشد تا بتواند به تمام جزئیات پخت توجه داشته باشد.»

تأکید بر خمیر

مانجیری برای رسیدن به نتایج خود بر اصول اولیه تمرکز می‌کند.

او به سی‌ان‌ان گفت: «آنچه که یک پیتزای واقعاً خوب را می‌سازد، ابتدا خمیر است. دستورالعمل خاصی در کار نیست، بلکه موضوع مهم رطوبت و درک نحوه کار با خمیر و توانایی سازگاری آن با همه متغیرهای مربوطه است.»

او افزود: «در اونا، چیزی که ما را متمایز می‌کند این است که خمیر ما به طور طبیعی تخمیر شده و به شدت رطوبت‌زده است، هرگز سرد نمی‌شود، با ترکیبی از چندین نوع آرد ایتالیایی ساخته می‌شود و من هر روز که باز هستیم خمیر را آماده می‌کنم.»

برای کسانی که بیشتر به شیرینی‌های یخ‌زده علاقه دارند تا پیتزاهای داغ، «۵۰ پیتزای برتر» همچنین از بستنی خانگی و شربت‌های فصلی «اونا» تمجید کرده است.

مانجیری گفت: «من برای این تمجید، قدردان هستم. اما در نهایت، این دلیل نمی‌شود که از این به بعد با هر نوع گلوله خمیری در اونا پیتزا درست کرده و سرو کنیم. بلکه این به ما انگیزه می‌دهد تا هر روز که وارد رستوران می‌شویم با عشق و تمرکز بیشتر کار کنیم و هیچ چیزی را از دست ندهیم.»

حالا این استاد آشپز پیتزا خودش چه غذایی دوست دارد؟ پاستا! او می‌گوید: «من تقریباً در هر وعده پاستا می‌خورم، یا غذاهای مکزیکی نامزدم.»

طبق جوایز «۵۰ پیتزای برتر»، ده رتبه نخست در سیاهه برترین‌های پیتزافروشی‌های جهان در سال ۲۰۲۴ در اختیار این رستوران‌هاست:

1. اونا پیتزا ناپولیتانا (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)

2. پیتزافروشی دیگو ویگتالیانو (ناپل، ایتالیا) و ای مازانیلی - فرانچسکو مارتوچی (کازرتا، ایتالیا) - رتبه مشترک

3. پیتزا بار خیابان سی و هشتم (توکیو، ژاپن)

4. کُنفینه (میلان، ایتالیا)

5. ناپولی آن د رود (لندن، بریتانیا)

6. پیتزای ناپلی تونی (سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا)

7. ای تیلی (سن بونیفاچو، ایتالیا)

8. سارتوریا پاناتیری (بارسلون، اسپانیا)

9. ۵۰ کالو (ناپل، ایتالیا)

10. سئو پیتزا الومیناتی (رم، ایتالیا)

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ