بی توجهی به شهرهای بزرگ دلیل افزایش حاشیه‌نشینی در اصفهان و مشهد

اقتصاد ایران: کاشان- عضو شورای شهر تربت حیدریه ضمن انتقاد از برخی مدیران استانی گفت: افزایش حاشیه نشینی در شهرهای اصفهان و مشهد به دلیل بی توجهی به شهرهای بزرگ این دو استان مثل کاشان و تربت حیدریه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زاهدی در حاشیه سفر به کاشان و دیدار با شهردار دو اعضای شورای شهر کاشان با اشاره به تشابهات بین دو شهر کاشان و تربت حیدریه اظهار داشت: بافت مذهبی، هیئتی و انقلابی دو این شهر از جمله مهمترین وجه‌های تشابه است.

وی با اشاره به اینکه تربت حیدریه قطب تولید زعفران و ابریشم در کشور است، ابراز داشت: بخش عمده‌ای از ابریشم تولید شده در تربت حیدریه برای تجارت به کاشان ارسال می‌شود که این موضوع می‌تواند مناسبات اقتصادی بین دو شهر را تحکیم ببخشد.

عضو شورای شهر تربت حیدریه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز ناخرسندی از برخی رفتارهای مدیران و مسئولین در مرکز دو استان اصفهان و خراسان رضوی به دلیل بی مهری به شهرهایی مثل کاشان و تربت حیدریه تصریح کرد: آنقدر که مراکز استان‌های اصفهان و خراسان رضوی رشد کرده اند، هیچ توجهی به دیگر شهرهای بزرگ این دو استان همانند کاشان و تربت حیدریه نشده است.

وی یکی از مهمترین پیامدهای این بی توجهی را افزایش حاشیه نشینی در شهرهای اصفهان و مشهد مقدس دانست و گفت: کاشان و تربت حیدریه دو شهر هستند که واجد برخی اختیارات ویژه هستند که باید این اختیارات از طرف استانداری‌ها و مدیران کل به مدیران این دو شهرستان تفویض شود.

زاهدی با بیان اینکه اشتراکات زیادی بین دو شهر کاشان و تربت حیدریه وجود دارد، افزود: از جمله مهمترین این است اشتراکات این است که این دو شهر جز شهرهای حماسه ساز ایران است چراکه از طرفی این دو شهر نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و از سویی دیگر در زمان دفاع مقدس این دو شهر در جبهه‌های حق علیه باطل و همچنین پشتیبانی جنگ خوش درخشیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ