پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه

اقتصاد ایران: معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از پیش‌بینی افزایش  ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت مجموعه‌ای از تمهیدات به منظور مدیریت ترافیک در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشت دانش‌آموزان، معلمان، و دانشجویان به مدارس و دانشگاه‌ها، پلیس راهور پایتخت پیش‌بینی کرده است که ترافیک در ساعات پیک صبحگاهی و عصرگاهی تا ۳۲ درصد افزایش می‌یابد. این افزایش ترافیک نتیجه مستقیم حضور بیشتر افراد در خیابان‌ها و معابر است. برای مقابله با این چالش، پلیس راهور مجموعه‌ای از تمهیدات و اقدامات گسترده‌ای را به‌منظور مدیریت ترافیک و تأمین ایمنی دانش‌آموزان و شهروندان در ۳ حوزه در دستور کار خود قرار داده است.

اقدامات مهندسی و ترافیکی

وی افزود: پلیس راهور در حوزه مهندسی ترافیک اقدام به شناسایی معابر پرترافیک سال گذشته کرده و در این نقاط نصب علائم راهنمایی و رانندگی جدید و کاهنده‌های سرعت را در اولویت قرار داده است. علاوه بر این، احیای خط‌کشی‌های گذرگاه‌های عابر پیاده در اطراف مدارس و نصب جان‌پناه‌هایی برای ایمنی بیشتر عابران پیاده در دستور کار قرار دارد. همچنین پیگیری نصب و تعمیر چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌ها را در دستور کار قرار داده تا جریان ترافیک به‌درستی کنترل شود.

آموزش و فرهنگ‌سازی

سرهنگ مؤمنی بیان کرد: یکی از بخش‌های اصلی اقدامات پلیس راهور، آموزش و فرهنگ‌سازی برای رانندگان و دانش‌آموزان است. در این راستا، دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس برگزار شده و افسران پلیس در روز اول مهرماه در مدارس حضور خواهند داشت تا ایمنی تردد و قوانین ترافیکی را به دانش‌آموزان و اولیا آموزش دهند. همچنین، ۵ دانش‌آموز از هر مدرسه به‌عنوان «پلیس مدرسه» انتخاب شده‌اند که با تجهیزات لازم، از جمله پرچم و جلیقه، وظیفه مدیریت ایمنی تردد در هنگام خروج از مدرسه را بر عهده دارند.

پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه

اقدامات اجرایی و عملیاتی

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت بیان کرد: در حوزه عملیاتی، پلیس راهور ۶۵ نقطه گلوگاهی که در سال گذشته دچار مشکلات ترافیکی بوده‌اند را شناسایی کرده و تیم‌های پلیس در این نقاط مستقر خواهند شد. همچنین برای تسریع در رفع خرابی وسایل نقلیه سنگین، ۶ دستگاه جرثقیل سنگین در بزرگراه‌ها مستقر شده‌اند تا در صورت خرابی سریعاً وارد عمل شوند. همچنین، تردد وانت‌ها و کامیونت‌ها در سطح معابر تهران در دو هفته اول مهرماه از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ممنوع خواهد بود تا از افزایش بار ترافیکی جلوگیری شود.

توصیه‌های پلیس به شهروندان

وی در پایان گفت: از والدین درخواست می‌شود که در همان روزهای ابتدایی مهرماه، تکلیف سرویس مدارس فرزندان خود را مشخص کنند و از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس استفاده کنند تا حجم ترافیک کاهش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ