ارتباط رسانه های اجتماعی با اختلالات خوردن در کودکان و نوجوانان

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید هشدار می دهد که صرف زمان زیاد در رسانه های اجتماعی خطر ابتلا به اختلالات خوردن را در کودکان و نوجوانان افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان اخیراً گزارش دادند که هر یک ساعت اضافی از کل زمان استفاده از صفحه نمایش یا استفاده از رسانه‌های اجتماعی این احتمال را افزایش می‌دهد که یک کودک یا نوجوان دو سال بعد علائم اختلال خوردن را داشته باشد.

به گفته محققان، این علائم شامل نگرانی در مورد افزایش وزن، ارتباط اعتماد به نفس به خاطر وزن و پرخوری است. سایر موارد شامل ورزش بیش از حد، محدود کردن کالری، استفراغ، یا مصرف قرص‌های آب، مُلین‌ها یا قرص‌های لاغری است.

دکتر «جیسون ناگاتا»، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار اطفال در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «رسانه‌های اجتماعی مقایسه مداوم با همسالان و قرار گرفتن در معرض ایده‌آل‌های بدن دست‌نیافتنی را ترویج می‌کنند».

ناگاتا در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این شرایط می‌تواند به نارضایتی از بدن خود، کاهش عزت نفس و تلاش‌های ناسالم برای کنترل وزن منجر شود، که همه اینها خطر ابتلاء به اختلالات خوردن و سایر مشکلات سلامت روان را افزایش می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ کودک ۹ تا ۱۴ ساله را که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ جمع آوری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، نتایج نشان داد که میانگین استفاده از رسانه‌های اجتماعی و زمان استفاده از صفحه نمایشگر خطر ابتلاء به اختلالات خوردن را افزایش می‌دهد.

ناگاتا در پایان گفت: «نوجوانان باید رسانه‌های اجتماعی را که اختلالات خوردن و مقایسه‌های ظاهری را تشویق می‌کنند محدود کنند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ