مدیریت مدارس مسوولیت پذیری بیشتر را طلب می کند

اقتصاد ایران: دهدشت _امام جمعه دهدشت گفت: مدیریت مدارس مسوولیت پذیری بیشتر را طلب می کند و باید برای سپرده شدن وظایف به افراد کاردان توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام وحدانی فر شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش به برخی از چالش‌های موجود در مدارس اشاره کرد و افزود: باید تخصصی‌تر به مسائل پرداخته شود.

وی تصریح کرد: در جلسات برخی افراد شأن جلسه را رعایت نمی‌کنند و اینکه انتظار داشته باشیم همه مشکلات در یک جلسه حل شود، منطقی نیست.

وحدانی فر با اشاره به رشد ۳۷ درصدی گرایش به رشته‌های کار و دانش، این موضوع را ارزشمند دانست و افزود: مدرک‌گرایی و عدم کارآیی یک معضل است که باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه دهدشت همچنین نقش والدین در اداره مدارس را کمرنگ دانست و از مدیران خواست بخش اعظم کار را به اولیا بسپارند.

حجت الاسلام وحدانی فر به عدم مسئولیت‌پذیری برخی مدیران اشاره کرد و گفت: مدیران باید بتوانند مشکلات مدرسه را حل کنند و راهکار پیدا کنند، چرا باید برق مدرسه قطع شود و تدبیر مدیر کجا است؟.

وی افزود: مدیران در مدارس مدیریت نمی‌کنند و کار تربیتی معمولاً به افراد کم‌انگیزه و مسن سپرده می‌شود که باید تدبیری برای دادن اختیار بیشتر به مدیران مدارس اندیشیده شود.

امام جمعه دهدشت همچنین به بی‌نظمی‌های موجود در مدارس اشاره کرد و گفت: درصد قابل توجهی از بی‌نظمی‌ها به کارمندان برمی‌گردد و ادارات سرظهر تعطیلند و سرویس‌های دانش‌آموزی اصل کار را رها کردند.

وی به مشکل دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز اشاره کرد و افزود: برخی دانش‌آموزان توسط نهادهای حمایتی گزینشی دیده می‌شوند و این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

در پایان همچنین امام جمعه دهدشت به عملکرد برخی معلمان انتقاد کرد و گفت: مدیران دولتی دانش‌آموزان صبح را روانه کلاس‌های تقویتی عصرگاهی می‌کنند و این نشانه‌ای است که معلم کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد تا دانش‌آموز مجبور شود در کلاس خصوصی او شرکت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ