بستر لازم برای تبدیل شدن قم به پایگاه هنری در کشور فراهم شود

اقتصاد ایران: قم- استاندار قم گفت: مسوولان تلاش کنند شهر مقدس قم به پایگاه هنری در کشور تبدیل شود و در این راستا دستگاه های متولی امر باید بستر لازم و فضای مناسب در اختیار حوزه هنری استان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری عصر شنبه در نشست مشترک با محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم گفت: به ظرفیت هنرمندان در برخی رویدادهایی که در کشور برگزار می‌شود توجه لازم صورت نمی‌گیرد و ضروری است تا جایگاه هنر و هنرمند شناسانده و جدی گرفته شود.

استاندار قم بیان کرد: در سالهای پس از دفاع مقدس آثار هنری فاخر خلق شده از سوی هنرمندان سبب شد تا این دوران فراموش نشود و به نسل بعد انتقال یابد و باید توجه داشت که هنر در عرصه تثبیت ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات فاخری در قالب‌های مختلف هنری از سوی هنرمندان رشته‌های مختلف تولید شده است که البته کافی نیست و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

آقامیری با بیان اینکه به منظور خلق آثار فاخر هنری می‌بایست مقدمات و بستر کار برای هنرمندان فراهم شود گفت: در این عرصه در استان قم عقب ماندگی داریم که ضرورت دارد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با حوزه هنری همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به احداث باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم بیان کرد: احداث سینما و آمفی تئاتر روباز در محوطه این مرکز فرهنگی جهت اجرای برنامه‌های مختلف نمایشی لازم است.

نماینده عالی دولت در قم افزود: باید تلاش شود تا هنرمندان برجسته قمی در رشته‌های مختلف که مهاجرت کردند به قم بازگردند و در عرصه آموزش فعالیت کنند و به تربیت هنرمندان بپردازند و لازم است تا همه مسؤولان تلاش کنند شهر مقدس قم به پایگاه هنری در کشور تبدیل شود و در این راستا دستگاه‌های متولی امر باید بستر لازم و فضای مناسبی در اختیار حوزه هنری قم قرار دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ