۵ شبکه حفاری در آذربایجان‌غربی منهدم شد

اقتصاد ایران: ارومیه- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طی یک ماه گذشته توسط عوامل این یگان، پنج شبکه حفاری غیرمجاز شناسایی و منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا مظفری نسب در این خصوص اظهار کرد: در این ارتباط ۱۶ نفر دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری توقیفی جهت سیر مراحل قانونی و قضائی به پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مربوطه منتقل شدند.

وی افزود: در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی به عنوان یکی از اهداف راهبردی یگان حفاظت و نیز انجام اقدامات پیشگیرانه، طی یک ماه گذشته ۱۷ صورت جلسه مشارکت با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای نزدیک آثار تاریخی و نیز معدن دارانی که معدن آنها در جوار یا نزدیکی آثار و تپه‌های تاریخی قرار دارند و همچنین عشایر مناطق مختلف استان به امضا رسیده است.

مظفری نسب اضافه کرد: در جهت تعامل و همکاری با ارگان‌های همیار نیز ۲ تفاهم نامه همکاری با فرمانده یگان حفاظت استان همجوار کردستان و یگان حفاظت محیط زیست در راستای همکاری‌های مشترک به امضا رسید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: درحوزه عملیات‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز نیز در این مدت ۱۱ عملیات و ساخت و ساز غیر مجاز توسط عوامل یگان حفاظت استان متوقف و اخطار کتبی صادر شد.

مظفری نسب با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، افزایش گزارش‌های مردمی در حوزه تخلفات میراث فرهنگی را قابل تقدیر دانست و گفت: شماره تلفن گویای ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص حفاظت از میراث فرهنگی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ