آیین مذهبی «باداراک» در قره کلیسای چالدران برگزار شد

اقتصاد ایران: ارومیه- هفتادمین آیین مذهبی «باداراک» با حضور هزاران نفر از ارامنه جهان در قره کلیسای چالدران به عنوان نخستین کلیسای جهان مسیحیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان روز شنبه در آئین پایانی این مراسم گفت: زیارت سه روز تادوئوس مقدس که یکی از حواریون حضرت عیسی (ع) است، در قره کلیسای چالدران صورت گرفت.

اسقف اعظم گریگور چیف‌چیان ادامه داد: هرساله سه روز ارامنه از نقاط مختلف جهان در این محل حاضر شده و به برگزاری آئین مذهبی باداراک می‌پردازند.

وی افزود: امسال با توجه به تقارن زمان برگزاری آئین مذهبی باداراک با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) این مراسم ۲ ماه به تأخیر افتاد اما با حمایت‌های جمهوری اسلامی و همچنین مسؤولان استانی این مراسم، طی سه روز در کمال آرامش برگزار شد.

اسقف اعظم چیف‌چیان مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از مقام معظم رهبری، فرمانداری چالدران، مسؤولان استانی و محلی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، عوامل اجرایی، اورژانس، نیروی انتظامی و تمامی عوامل دخیل در برگزاری این مراسم ابراز داشت.

وی برای مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر کرده و همچنین برای پیشرفت ملت ایران دعا کرد.

هرساله ارامنه جهان چند روز مانده به این مراسم با خانواده‌های خود به سمت قره کلیسا می آیند تا چادرهای خود را برپا کرده و عصر و صبح در مراسم کلیسا شرکت کرده و نذری‌های خود را ادا کنند.

قره کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالدران و بر روی مزار تاتائوس، یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) احداث شده است و تاریخچه ساخت آن به عنوان اولین کلیسای جهان مسیحیت بر اساس اسناد موجود به بعد از شهادت تاتائوس مقدس توسط جانشین پادشاه ارمنستان بر می‌گردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ