پیکر ۳۲ شهید در روستای دوله تو میرآباد تشییع می شود

اقتصاد ایران: ارومیه - فرماندار میرآباد سردشت گفت: پیکر ۳۲ شهید تازه تفحض شده فردا یکشنبه در مراسمی در روستای دوله تو سردشت تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین خضری در این زمینه اظهار کرد: پیکرهای مطهر ۳۲ شهید در روستای دوله‌تو نعلین این شهرستان تفحص شده و در روزهای آینده پس از تشییع، به زادگاهشان منتقل خواهند شد.

وی افزود: این شهدا در اوایل انقلاب در اسارت گروهک‌های معاند و در زندان روستای دوله‌تو نعلین این شهرستان به شهادت رسیده بودند و پیکرهای مطهر آنان تفحص و شناسایی شده است.

خضری اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا فردا یکشنبه پس از مراسمی در روستای دوله‌تو نعلین، به شهرستان سردشت منتقل می‌شود و پس از برگزاری آئین استقبال مردمی از این شهدا و تشییع در سردشت، برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل می‌شوند.

وی، با اشاره به اینکه این شهدا خون خود را برای حفظ آزادی و استقلال مردم ایران اهدا کردند، از مردم شهیدپرور این شهرستان خواست در آئین استقبال و بدرقه این شهدا حضور پرشوری داشته باشند.

فرماندارشهرستان میرآباد اضافه کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آئین استقبال باشکوه از این شهدای تازه تفحص شده اندیشیده شده است.

طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکرهای مطهر ۱۶۳ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های اخیر، تفحص شده‌اند، از سه محور شمالغرب (سردشت، روستای دوله‌تو)، غرب (مهران) و جنوب (مرز شلمچه) مورد استقبال و بدرقه قرار خواهند گرفت.

این شهدا در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و کردستان عراق تفحص شده‌اند که هشت شهید گروگان (که توسط گروهک‌های معاند به شهادت رسیده بودند) در محور دوله‌تو تفحص شدند، ۱۵ شهید در محور جنگل‌های آلواتان، یک شهید در روستای بلو، شش شهید در منطقه عملیاتی بلفت و دوپازا مربوط به عملیات نصر ۷، یک شهید در منطقه بانه در حدود مرزی سیران‌بند مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ و یک شهید در منطقه باسنی عراق مربوط به عملیات نصر ۴ هستند.

زندان دوله‌تو در روستای دوله تو در ۲۵ کیلومتری غرب میرآباد و در نقطه صفر مرزی میان ایران و عراق در کنار روستاهای آلواتان، میرآباد و مزرعه و دارای مرز مشترک با عراق قرار داشت که از آن برای نگهداری موقت افراد دستگیرشده از نیروهای نظامی، انتظامی، سازمان‌های انقلابی و پیشمرگان کرد مسلمان استفاده می‌شد.

این زندان در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۰ توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق بمباران شد و تعداد زیادی از اسرای آن به شهادت رسیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ