رسانه‌های مغرض به دنبال چه هستند؟

اقتصاد ایران: روزنامه آگاه با انتشار مطلبی  به بررسی مواضع و تحرکات سایت انتخاب پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آگاه با انتشار مطلبی به بررسی مواضع و تحرکات سایت انتخاب پرداخت.

متن گزارش روزنامه آگاه در ادامه آمده است:

رسانه‌های مغرض به دنبال چه هستند؟

هفته گذشته بود که در گزارشی به الزاماتِ «نقد سازنده» در سپهر سیاست ایران پرداختیم. با کمال تأسف هنوز برخی از رسانه‌ها چشم‌های خود را بسته‌اند و نمی‌خواهند نگاه منصفانه‌ای به پیرامون خود بیندازند، گویا با پیروزی مسعود پزشکیان برای آنها بهانه‌ای پیدا شده تا به هر شکل ممکن خدمات و فعالیت‌های دولتمردان سابق را زیر سوال ببرند یا با انتخاب، تیترهای «زرد» جامعه را به سمت نگاه سیاسی خود سوق دهند و از این طریق ماهی‌شان را صید کنند!

پایگاه اطلاع‌رسانی انتخاب یکی از این رسانه‌هاست. این رسانه در گزارشی جهت‌دار با عنوان «دولت سیزدهم در این سه سال چه بر سر مردم آورد؟» فضا را به گونه‌ای سیاه و ناامید جلوه داد تا مخاطب احساس کند، در دولت سابق کشور به «قهقرا» رفت. براساس ادعای آنها، در سه سال دولتِ مردمی به ریاست شهید آیت‌الله رئیسی، نرخ تورم بالا رفت، بزرگ‌ترین فساد (پرونده چای دبش) صورت گرفت، بورس ریزش کرد، فیلم‌های متعدد متوقف شد، هنرمندان زیادی ممنوع‌الکار شدند، شعار ساخت مسکن محقق نشد، سیاست خارجی بدترین دوران خود را سپری کرد، فشار به رسانه‌ها وارد شد و….

همین عناوین ذکرشده نشان می‌دهد، دست‌اندرکاران «انتخاب» چه نگاه مغرضانه‌ای به دولت سیزدهم و اقدامات صورت‌گرفته ازسوی «یاران شهید جمهور» دارند. نگارنده پیش از این در یادداشت‌ها و گزارش‌هایی خود یادآور شد که منکر انتقادات وارده به دولتمردان سابق نیست، قطعاً در مسیر، انتقاداتی وارد بود و باید با سرعت و شتاب بشتری امور دنبال می‌شد، اما آیا واقعاً از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ هیچ عملکرد و اقدام قابل قبول از سوی مسئولان اجرایی کشور انجام نشد؟

رسانه‌های حامی و مدافع دولتِ مستقر که سه سال تمام‌قد، علیه دولت وقت مطلب جمع‌آوری و منتشر می‌کردند، نقدهای تند و آتشین خود را در هشت سال زعامت دولت حسن روحانی نثار دولت تدبیر و امید هم می‌کردند؟ از نگاهشان به عملکرد امیدی‌ها در مجلس یازدهم یا شورای ششم شهر تهران فاکتور گرفتیم. ضمن آنکه چرا عده‌ای نمی‌خواهند با واقعیت روبه‌رو شوند؟ چرا نمی‌خواهیم به سواد رسانه‌ای مخاطب توده مردم ایمان بیاوریم! امروز هر شهروند خود یک رسانه و از ادراک بالایی برخوردار است؛ گذشت دورانی که فقط چند رسانه، تولید خبر می‌کردند و عوام را در جریان رویدادها قرار می‌دادند.

امروز مردم ما به‌خوبی «سره از ناسره» را تشخیص می‌دهند و متوجه می‌شوند کجا چه افعالی را از خود صادر کنند. مگر نه اینکه همین مردم با حضور حماسی و به‌یادماندنی با سردار دل‌ها وداع کردند یا در مراسم تشییع شهدای خدمت سنگ تمام گذاشتند. تَکرار می‌کنیم، منکر نقدها نیستیم، اما ای کاش این جماعت که محدود به یک رسانه هم نیستند از خواب غفلت بیدار شوند و نگاه واقع‌گرا به اطراف خود بیندازند.

باز باید به یک ماجرای دیگر اشاره کنیم، تا پی ببریم رسانه‌های مغرض در داخل به دنبال چه هستند؟! به یاد دارید که حاج میثم مطیعی، مداح اهل‌بیت (ع) در ماه جاری (شهریور) برای برگزاری مراسم و مدیحه‌سرایی به تایلند رفت. سفر او سوژه‌ای برای این دست از رسانه‌ها فراهم کرد تا شخصیت او را ترور کنند. دوباره سایت انتخاب در خبری عکس این مداح شناخته‌شده که خود فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) است، در کنار چند خانم محجبه منتشر کرد و این تیتر را انتخاب کرد؛ «عکس پربازدید از مداح مشهور و چند خانم در تایلند»

این نحوه تیتر زدن، خود حاکی از نگاه رسانه‌هایی که اسم آنها را مغرض نامیده‌ام به رویدادها و اتفاقات روز است! بیشتر آنها می‌خواهند اخبار، وارونه به مخاطب منتقل شود. پس اگر بگوییم در این زمینه یک اشتراک نظر با رسانه‌های لندن‌نشین دارند، گزافه نگفته‌ایم. به‌هرحال معاندانی که در صدای آمریکا، من و تو، اینترنشنال و… حضور یافته‌اند، تلاش می‌کنند، اخبار تمیز به مردم ارائه نشود. براین اساس به اخبار دروغ و کذب روی می‌آورند یا گزارش‌های جهت‌دار ارائه می‌کنند، سوال می‌کنم: پس تفاوت این رسانه‌ها در داخل با خارج‌نشینان چیست؟ به رسانه‌ای که هیچ نمی‌بیند و حوزه سیاست خارجی را در دولت سیزدهم به بدترین دوران تشبیه می‌کند، باید چه گفت؟

چرا این نکته یادآوری نمی‌شود که رهبر انقلاب اسلامی ۸شهریور ۱۴۰۲ در دیدار با رئیس‌جمهوری شهید و اعضای هیأت دولت سیزدهم از تحرکات دولت در عرصه سیاست خارجی تمجید کرده و فرموده بودند: «تحرک دولت در این حوزه، تحرک بسیار خوبی است. این سیاستی که شما اتخاذ کردید که عبارت است از ارتباط با همسایگان، این بسیار سیاست خوبی است. این را باید دنبال کرد.» شاید نباید انتظاری بیش از این از آنها داشت، چون دستور اتاق فکر، تخریب به هر شکل است، حتی عبور از مواضع رهبری درقبال عملکرد دولتِ وقت در حوزه سیاست خارجی!

بر اساس برآورد یک نهاد امنیتی در ماه‌های اخیر مطالب منتشرشده در برخی کانال‌های تلگرامی رسانه‌های اصلاح‌طلب به القائات خبری کانال‌های معاند بسیار نزدیک بوده است. طبق گزارش این نهاد امنیتی، ضرورت‌انگاری تغییر سیاست‌های منطقه‌ای، هجمه به دستگاه قضائی، حجاب و گشت ارشاد، دولت شهید رئیسی، شهید هنیه، افغان‌هراسی و انتقاد به نحوه انتخاب کابینه دولت جدید، مهم‌ترین مواردی هستند که عملیات تخریبی توسط این کانال‌های تلگرامی حول آنها اجرا شده است.

یکبار دیگر باید خطاب به رسانه‌های مذبور بر این نکته تاکید کرد با این راهبرد رسانه‌ای به جایی نخواهید رسید. شما خود را حامی و پشتیبان دولتِ چهاردهم معرفی می‌کنید، اما در مغایرت با شعار دولت که «وفاق ملی» است عمل می‌کنید. به کجا چنین شتابان؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ