مخالفت شولتز با استفاده از تسلیحات آلمان علیه قلمرو روسیه

اقتصاد ایران: صدراعظم آلمان بار دیگر در سخنانی تاکید کرد که اوکراین نباید از تسلیحات با برد بلندتر ارائه شده توسط آلمان برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان بار دیگر در سخنانی تاکید کرد که اوکراین نباید از تسلیحات با برد بلندتر ارائه شده توسط آلمان برای حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه استفاده کند. این مقام حزب سوسیال دموکرات آلمان در یک گفتگوی شهروندی در پرنزلائو در براندنبورگ، گفت: شرایط همینطور باقی می ماند.

شولتز با اشاره به ایالات متحده آمریکا گفت که به مواضع خود پایبند خواهد بود، حتی اگر کشورهای دیگر تصمیم دیگری بگیرند. وی افزود: من این کار را انجام نمی دهم زیرا فکر می کنم این یک مشکل است.

اوکراین مدتهاست که در نبرد با روسیه از متحدان غربی خود ارائه تسلیحات گسترده را درخواست می کند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بارها بخصوص از بریتانیا و ایالات متحده آمریکا درخواست کرده است که اجازه استفاده از موشک‌هایی را بدهند که با آن اوکراین می‌تواند به اهدافی در داخل خاک روسیه حمله کند. پوتین در مقابل تهدید کرده است که چنین اقدامی به منزله مشارکت ناتو در جنگ است.

بر اساس بیانیه های رسمی، ایالات متحده آمریکا استفاده از تسلیحات خود علیه روسیه را به دفاع از حمله روسیه علیه شهر خارکف در شرق اوکراین محدود می کند. دولت بریتانیا هم هنوز به طور مشخص در مورد این سوال که دقیقاً به اوکراین اجازه می دهد با تسلیحاتی که ارائه کرده است، چه کاری انجام دهد، اظهار نظر نکرده است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان البته به صراحت اعلام کرده است که مجوز احتمالی شرکای ناتو برای اوکراین برای استفاده از تسلیحات دوربرد علیه اهداف در روسیه را مشمول قوانین بین‌المللی می‌داند. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پیستوریوس روز جمعه در برلین گفت که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا آزاد هستند تا در مورد تسلیحاتی که تهیه می کنند تصمیم بگیرند.

وی گفت: "قوانین بین المللی این اجازه را می دهد." پیستوریوس گفت که وی این را مورد قضاوت قرار نمی دهد.

پوتین استفاده احتمالی اوکراین از تسلیحات دقیق دوربرد غربی علیه اهدافی در عمق خاک روسیه را به عنوان دخالت ناتو در جنگ تلقی کرده بود. وی در این باره گفته است: این بدان معناست که کشورهای ناتو، ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی با روسیه خواهند جنگید.

استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان نیز در این باره گفته است: بحث کنونی درباره سلاح هایی است که ما حتی آنها را برای اوکراین تهیه نکرده ایم. این تسلیحات مورد بحث از لحاظ کیفی با تسلیحاتی که آلمان به اوکراین عرضه می کند متفاوت است – و در برد خود از آنها فراتر می رود.

گسترده ترین تسلیحاتی که جمهوری فدرال به اوکراین تحویل داده است راکت انداز هیمار با برد 100 کیلومتر و هویتزر خودکششی 2000 با برد 40 کیلومتر است. سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد که در این رابطه هیچ تغییری لازم نیست.

سخنگوی دولت درباره تحویل موشک‌های کروز تاروس به اوکراین که قبلاً درخواست گسترده‌ای داشته‌اند هم گفته است: "اولاف شولتز"، صدراعظم فدرال در این مورد بسیار قاطع است و من نمی‌توانم نظر دیگری از طرف وی را تایید کنم. وی اعلام کرد که اولاف شولتز تحویل این موشک ها را رد می کند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ