گره زدن حوزه سلامت به منابع ناپایدار خطای استراتژیک است

اقتصاد ایران: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گره زدن حوزه سلامت به منابع ناپایدار را خطای استراتژیک خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی، در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه مسئولیت و مأموریت جدید بنده امروز با گذشته دارای تفاوت اصولی است چرا که مخاطب ما در این مأموریت سرمایه انسانی است، گفت: ۸۰ درصد تولید ثروت در کشورهای توسعه یافته، محصول سرمایه انسانی بوده اما همین درصد در کشور ما به حدود ۳۰ می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تأخیر ما در ایجاد تولید ثروت به وسیله سرمایه انسانی به دلیل وجود نگرش‌های نادرست در میدان عمل است. نیروی انسانی ما امروز در حوزه تئوری، ایجاد مقاله و کتب علمی حضور دارند ولی در عمل، به آنها میدان داده نمی‌شود.

موهبتی تاکید کرد: ایجاد انگیزه در نیروی انسانی ماهر، متخصص و متعهد منشأ تحول خواهد شد و از این حیث باید به شئونات و نیازهای آنان در حوزه معیشت، رفاه و کرامت توجه شود.

وی معتقد است که نمی‌توان از نیروی انسانی که دارای مشکل معیشت و رفاه و تکریم است انتظار داشت که به تکریم مردم بپردازد بنابراین توجه جدی به این شئونات در اولویت است که وزیر بهداشت نیز همواره بر این اصل تاکید دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در دوره جدید این معاونت، پناهگاه نیروی انسانی نظام سلامت است و به جای گاهاً مشکل تراشی، حلال مشکلات خواهد بود.

وی، تأمین منابع مالی پایدار را از مأموریت‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در دوره جدید دانست و گفت: ما به دنبال افزایش سهم سلامت نسبت به میانگین منطقه در GDP (تولید ناخالص داخلی) و در بودجه سالیانه هستیم و باید اهداف سند چشم انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری محقق شود.

موهبتی افزود: ما که نمی‌توانیم به مردم بگوییم بیمار نشوید چون اعتبار نداریم، بنابراین اینکه حوزه سلامت را به منابع ناپایدار گره بزنیم، خطای استراتژیک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: دلیل اینکه بسیاری از برنامه‌های توسعه در کشور ما محقق نمی‌شود، فقدان برنامه عملیاتی، نظام پایش و نظام تنبیه و تشویق است و اگر به سمت برنامه‌های عملیاتی نرویم دچار روزمرگی خواهیم شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ