میزان یارانه پرداختی به نانوایی‌ها مشخص شد

اقتصاد ایران: رئیس کارگروه آرد و نان، گفت: با آزادسازی نرخ آرد و نان پیش بینی می‌شود که مصرف ۳ میلیون تن کاهش یابد و از طرفی آزادسازی نرخ آرد در ارتقای کیفیت نان موثر است.

باشگاه خبرنگاران: محمدجواد کرمی اظهار داشت: سالانه ۱۰.۵ میلیون تن گندم مورد نیاز واحدهای خبازی است که براین اساس سالانه ۲۴۰ همت یارانه به واحدهای خبازی داده می‌شود.

وی گفت: در شرایط کنونی سالانه ۱۰ تا ۱۰.۵ میلیون تن گندم مورد نیاز واحدهای خبازی است که برای این میزان دولت ۲۴۰ همت یارانه به نانوایان پرداخت می‌کند، در حالیکه این میزان یارانه پرداختی عایدی در بر نداشته است.

او با بیان اینکه آزادسازی نرخ و پرداخت یارانه مستقیم تنها راهکار جلوگیری از رانت و فساد در حوزه نان است، افزود: با آزادسازی نرخ آرد و نان پیش بینی می‌شود که مصرف ۳ میلیون تن کاهش یابد و از طرفی آزادسازی نرخ آرد در ارتقای کیفیت نان موثر است.

کرمی ادامه داد: زمانیکه دولت هرکیلو گندم با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کند و سپس با نرخ ۶۰۰ و ۹۰۰ تومان در اختیار واحدهای نانوایی و با قیمت ۱۲ هزار تومان در اختیار صنف و صنعت قرار می‌دهد، بدیهی است که رانت ایجاد می‌شود و راهکار رفع این بحران یکسان سازی نرخ آرد و نان است.

رئیس کارگروه آرد و نان با بیان اینکه هوشمندسازی نان در کاهش مصرف گندم تاثیری نداشته است، گفت: تجهیز واحدهای خبازی به کارتخوان تنها منجر به شمارش نان شده است و تاثیری در کاهش میزان گندم واحدهای خبازی نداشته است. حال انتظار می‌رود همانند نان‌های صنعتی، طرح یکسان سازی برای نان‌های سنتی اتفاق بیفتد و دولت یارانه بصورت مستقیم پرداخت کند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ