بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های عربی

اقتصاد ایران: رسانه‌های عربی خبر پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران را در مرکز توجه خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، توسط ماهواره بر قائم ۱۰۰ پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت و نخستین سیگنال‌های خود را ارسال کرد.

ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان طراحی و ساخته شده است. این ماهواره حدود ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و مأموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.

ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیرسامانه‌های ناوبری و کنترل وضعیت از مأموریت‌های فرعی ماهواره «چمران ۱» به شمار می‌رود.

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» از سوی رسانه‌های عربی با بازتاب‌های گسترده‌ای همراه بود.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های عربی

وبسایت شبکه تلویزیونی المیادین در خبری به موفقیت کشورمان در پرتاب ماهواره «چمران ۱» پرداخت و اشاره کرد که پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «ثریا» این دومین پرتاب موفق ماهواره از سوی کشورمان در سال جاری به شمار می‌آید. علاوه بر این المیادین مشخصات و ماموریت این ماهواره ایرانی در فضا را بیان کرد و سخنان سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را پوشش داد.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های عربی

اسپوتنیک عربی با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» مشخصات این ماهواره را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که ماهواره‌بر ایرانی «قائم ۱۰۰» که ساخت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، در دومین عملیات خود موفق شده است، ماهواره «چمران ۱» را در مدار قرار دهد. همچنین این رسانه روسی عرب‌زبان به بازنشر سخنان «حسن سالاریه» رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص برنامه کشورمان برای پرتاب ماهواره‌های بیش‌تر به فضا پرداخت.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های عربی

یورونیوز عربی نیز گزارش داد که ماهواره ایرانی «چمران ۱» پس از پرتاب موفقیت‌آمیز، نخستین سیگنال‌های خود را به زمین مخابره کرده است. همچنین این رسانه اروپایی به نگرانی کشورهای غربی در خصوص توسعه برنامه فضایی کشورمان اشاره کرد. این رسانه نیز تاکید کرد که این دومین پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ایران در سال جاری بوده است.

النشره نیز خبر پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» به وسیله ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» را پوشش داد و به نقل از رسانه‌های داخلی کشورمان، توضیحاتی را در خصوص مشخصات این ماهواره ساخت داخل و ماموریت‌های محوله به آن ارائه داد.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های عربی

الشرق نیز اعلام کرد که ایران پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «ثریا» این بار ماهواره «چمران ۱» را به صورت موفقیت‌آمیز در مدار زمین قرار داده است. علاوه بر این، همچون رسانه‌های دیگر، مشخصات ماهواره «چمران ۱» در الشرق نیز پوشش داده شد. همچنین این رسانه به نگرانی مقامات آمریکایی از برنامه فضایی و موشکی کشورمان نیز اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ