مغز متفکر واحد سخت‌افزار اپل از رم ۸ گیگابایتی و قدرت تراشه آیفون ۱۶ می‌گوید

اقتصاد ایران: یکی از مدیران اپل درباره‌ی چرایی رم ۸ گیگابایتی و ۶ هسته‌ای‌بودن تراشه‌ی آیفون ۱۶ توضیح می‌دهد.

جانی سروجی، قائم‌مقام واحد سخت‌افزار اپل، در مصاحبه‌ی جدید و بسیار شنیدنی خود، جزئیات بیشتری درباره‌ی سخت‌افزار آیفون ۱۶ و هوش اپل ارائه می‌کند و روند تصمیم‌گیری اپل درباره‌ی ساختار تراشه‌ی A18 را شرح می‌دهد.

همه‌ی چهار مدل آیفون ۱۶ می‌توانند از پس هوش مصنوعی اپل بربیایند و بخشی از این موضوع به‌دلیل وجود ۸ گیگابایت رم با پهنای باند بیشتر در آن‌ها است.

سروجی در مصاحبه‌ با گیکروان، کانال یوتیوب چینی با محوریت سخت‌افزار، عدد ۸ گیگابایت را تأیید کرد. این اولین‌باری است که کوپرتینویی‌ها مقدار رم موجود در گوشی‌هایشان را به‌طور عمومی اعلام می‌کنند.

هوش اپل ما را به این نتیجه رساند که باید ۸ گیگابایت رم داشته باشیم

سروجی درباره‌ی دلیل اصلی ارتقای رم گوشی‌ آیفون سری ۱۶ می‌گوید: «داده‌های زیادی داریم که به ما می‌گوید چه چیزی قابلیت ویژگی خاصی را فعال می‌کند. هوش اپل یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی بود که می‌خواستیم فعال کنیم. ابتدا به پیکربندی‌های مختلف پهنای باند و ظرفیت رم نگاه کردیم. سپس تعادل مناسبی را برای رسیدن به انتخاب منطقی برقرار کردیم. در‌نهایت، هوش اپل ما را به این نتیجه رساند که باید ۸ گیگابایت رم داشته باشیم.»

در طول مصاحبه، سروجی توضیح می‌دهد که علاوه‌بر اپل اینتلیجنس، چیزهای دیگری نیز از افزایش رم بهره‌مند خواهند شد: «استفاده از رم ۸ گیگابایتی به‌شدت در کاربردهای دیگری ازجمله اجرای بازی‌های باکیفیت مانند بازی‌های AAA به گوشی آیفون کمک خواهد کرد.»

قائم‌مقام واحد سخت‌افزار اپل معتقد است که یکپارچگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آیفون باعث بهینه‌سازی عملکرد سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های مختلف برای کنترل مصرف رم دستگاه می‌شود. او می‌گوید: «وقتی به آنچه می‌سازیم نگاه می‌کنیم، چه سخت‌افزار باشد یا نرم‌افزار، نمی‌خواهیم به‌گونه‌ای باشد که در بسیاری از مواقع موجب هدررفت منابع شود.»

سوروجی درباره‌ی اینکه چرا اپل تعداد هسته‌های تراشه‌ی خود را مانند تراشه‌سازان دیگر افزایش نمی‌دهد، توضیح داد: «عملکرد تک‌هسته‌ای هسته‌های پرقدرت پردازنده‌های ما بی‌نظیر است. ما در صنعت پیشرو هستیم. رقبای ما امتیاز کمتر عملکرد تک‌هسته‌ای پردازنده‌های خود را با افزایش تعداد هسته‌ها جبران می‌کنند که به افزایش مصرف توان و بزرگ‌تر‌شدن ابعاد تراشه و گران‌ترشدن قیمت آن منجر می‌شود.»

مقالات مرتبط
  • بنچمارک تراشه A18 Pro فاش شد؛ پیشرفت نه‌چندان چشمگیر آیفون ۱۶ پرو
  • تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهزند

سروجی ادامه می‌دهد: «برای سنجش پیکربندی پردازنده‌های آیفون، مک بوک یا آیپد، ابزارهای شبیه‌سازی و مدل‌سازی زیادی داریم و به داده‌های عملکرد واقعی نگاه می‌کنیم. سپس عواملی مانند اندازه‌ی باتری، سیستم تأمین انرژی و توان طراحی حرارتی محصول را مدنظر قرار می‌دهیم؛ زیرا ساخت بیش‌ازحد بی‌فایده است. به‌عنوان مثال، برای گوشی به این نتیجه رسیدیم که دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف نیازهای آن دستگاه را برآورده می‌کند؛ زیرا ما بهترین هسته‌ی تک‌رشته‌ای را داریم. همچنین، تعداد هسته‌های کم‌مصرف برای وظایف دیگر بسیار مناسب است و آن پیکربندی کار می‌کند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ