اظهارنظر جنجالی پاپ فرانسیس درباره انتخابات آمریکا

اقتصاد ایران: رهبر کاتولیک‌های جهان درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، از مردم این کشور خواست تا «شیطان کوچک‌تر» را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، پاپ فرانسیس، رهبر کاوتولیک‌های جهان با انتقاد از طرح دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا درباره اخراج میلیون‌ها پناهجو و طرح کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها درباره حمایت از سقط جنین، از مردم آمریکا خواست تا «شیطان کوچک‌تر» را انتخاب کنند.

پاپ فرانسیس در بازگشت از سنگاپور به مقصد رم، درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که «نپذیرفتن مهاجران گناهی بزرگ است» و سقط جنین را نیز «قتل» توصیف کرد.

وی بدون شفاف‌سازی بیشتر، از کاتولیک‌های آمریکا خواست تا در زمان رأی دادن در پنجم نوامبر، «شیطان کوچک‌تر» را انتخاب کنند.

هرچند پاپ فرانسیس از ترامپ و هریس نام نبرد اما به طور مشخص به سیاست‌های آنها اشاره کرد و به‌رغم انتقاد از هر دو نامزد، گفت که کاتولیک‌ها باید رأی بدهند و افزود: رأی ندادن قبیح است و کار درستی نیست. باید رأی دهید. باید شر کمتر و شیطان کوچک‌تر را برگزینید. کدام‌یک شر کمتر است؟ آن زن یا آن آقا؟ نمی‌دانم. همه باید به وجدانشان رجوع و فکر و سپس انتخاب کنند.

کاتولیک‌های آمریکا که تقریباً ۵۲ میلیون نفر از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اغلب رای‌دهنگانی تعیین‌کننده در ایالات چرخشی محسوب می‌شوند. در برخی ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین، بیش از ۲۰ درصد بزرگسالان کاتولیک هستند.

فرانسیس که رهبر حدود ۱.۴ میلیارد کاتولیک سراسر جهان است، به طور معمول درباره اظهاراتش در انتخابات سیاسی کشورها محتاط است اما همواره سقط جنین که در آموزه‌های کاتولیک ممنوع شده را با شدیدترین الفاظ مورد انتقاد قرار داده است. او در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ گفت که از نظرش ترامپ مسیحی نیست و در اظهارات اخیرش نیز گفت که سیاست‌های هر دو نامزد فعلی انتخابات آمریکا، «علیه زندگی» است.

وی گفت: چه آن کسی که به‌دنبال بیرون راندن مهاجران است یا آنکه کودکان را می‌کشد، هر دو ضد زندگی هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ