هزینه ماهانه شهرداری ساری ۱۵۰ میلیارد تومان است

اقتصاد ایران: ساری- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای شهر ساری هزینه ماهانه شهرداری این شهر اعم از حقوق، بدهی بیمه و غیره را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن احمدی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بدهی ۲۴۰ میلیارد تومانی شهرداری بابت زباله سوز ساری گفت: از این میزان ۹۰ میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران این پروژه است.

وی با اظهار این که حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان برای بیمه و مالیات بدهی وجود دارد، ادامه داد: مابقی اعتبار نیز برای ایجاد راه دسترسی و زیرساخت آب و برق نیاز است.

وی با عنوان این که اجرای کار در حال حاضر دچار وقفه شده است، گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها قول مساعد و وعده‌هایی برای تأمین اعتبار داده است.

احمدی با بیان این که از بعد از سال ۹۹ تاکنون محل دفن زباله در ساری وجود ندارد، گفت: اکنون دفن زباله در یک استان دیگری صورت می‌گیرد.

این عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: سال ۴۰۲ تقریباً ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ماهانه برای حمل زباله ساری هزینه صرف می‌شد و هزینه دفن نیز ماهانه ۵ میلیارد تومان بوده است اما اکنون هزینه حمل ماهانه ۴.۵ میلیارد تومان و هزینه دفن به هفت میلیارد تومان رسیده است و این هزینه حمل و دفن تا پایان سال جاری به ۱۳۷ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اظهار این که این پول و هزینه از سوی دولت به شهرداری تحمیل شده است، گفت: این هزینه و بدهی در پرداخت حقوق اثرات و مشکلاتی ایجاد کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری به موضوع نیروهای مازاد در شهرداری با توجه به مصوبه برای تعدیل نیرو در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بیشترین نیروهای مازاد در سال ۹۹ تحمیل شدند و بعد از دوران آقای مهدی عبوری ۱۲۰۰ نیرو در شهرداری وارد شدند.

احمدی گفت همچنین از بسیاری از پیمانکاران خواسته شد که برای احقاق حق از طریق مبادی قانونی اقدام کنند و در حال حاضر ماهانه ۱۸ میلیارد تومان برای اجرای احکام از شهرداری کسر می‌شود.

وی با بیان که در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار هستیم، گفت: این بدهی می‌توانست چند سال پیش صفر شود که منجر به ورود بلا بر سر شهرداری نباشد و در حال حاضر ماهانه ۱۰ میلیارد تومان بابت بدهی تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

احمدی هزینه حقوق خالص را ۸۷ میلیارد تومان و هزینه جاری را ۲۵ میلیارد تومان در ماه اعلام کردو گفت: هزینه‌های شهرداری در مجموع ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ