وحدت" در مسأله فلسطین گفتمان فراگیر جهانی است

اقتصاد ایران: رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: وحدت در مسأله فلسطین از مرزهای دین و جغرافیا گذشته و به گفتمان فراگیر جهانی تبدیل شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب که با شعار "فلسطین محور  آزادگان جهان اسلام" گفت: امروز آمده‌ایم تا برای سومین سال متوالی در جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) با کلمه مبارک وحدت کنار هم جمع شویم و چنان محو این اتحاد و یکدلی شویم که تفاوت‌ها در رنگ و نژاد و سلیقه وقومیت و دین و آیین را نبینیم.

وی افزود: تفاوت این نشست با همایش سال گذشته را می‌توان در گستره رویکرد این اجلاس دانست، گذشتن از من و رسیدن به مای مشترک حاصل توجه به کوچک‌ترین اشتراکات بشری است، همانگونه که پیامبر گرامی اسلام در اولین دعوت علنی خود یک جمله مشترک را نقطه اتحاد قرار دادند و فرمودند: قولولا اله الا الله تفلحوا ما نیز باید به‌دنبال یک اشتراک وحدت‌ساز باشیم و اینچنین است که امروز حول یک اشتراک جهانی گرد هم آمده‌ایم و مرزهای وحدت را از امت اسلامی به گستره آزادگان جهان با هر نژاد و رنگ و دین و آیین و مسلکی که باشند گسترش داده‌ایم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: وقتی یک درد مشترک آحاد جامعه بشری و آزادگان جهان را آزرده است، اتحاد و اتفاق ما خادمان عدالت نیز حول محور همین زخم جانسوز شکل خواهد گرفت.

عبدلیان پور گفت: امروز اگر ما با شعار فلسطین محور وحدت آزادگان جهان در ارومیه زیبا و دوست داشتنی گرد آمده ایم یعنی ، نه تنها مسلمانان شیعه و سنی نه تنها محور مقاومت نه تنها حماس و انصار الله و سپاه قدس، بلکه تمامی آزادگان جهان حول این محور اشتراک دارند.

عبدلیان‌پور گفت: وقتی رهبر بصیر و دانشمند جمهوری اسلامی ایران برای دانشجویان و جوانان آزاده و حق‌جوی آن سوی زمین نامه می‌نویسند و از سمت حقیقت ایستادن ایشان سخن می‌گویند یعنی اتحاد و وحدت در مسأله انسانی فلسطین از مرزهای دین و آیین و جغرافیا و قومیت گذشته است و به یک گفتمان فراگیر جهانی تبدیل شده و تنها وظیفه ما سربازان عدالت مغتنم دانستن این شرایط برای وصول به جهانی خالی از بیداد و ظلم صهیونیسم و زمینه‌سازی برای برچیدن این رژیم ضد بشر و کودک‌کش است.

عبدلیان‌پور گفت: امروز دست در دست یکدیگر و شانه به شانه مثل هر سال دعای وحدت و نماز اتحاد خواهیم خواند تا ترسیمی از مدینه فاضله‌ای که در آن قلب تمامی انسان‌ها برای یکدیگر می‌تپد را به جهان ارائه کنیم و امت واحدهای وعده داده شده در کتاب‌های آسمانی را تحقق بخشیم؛ باشد که زمینه‌سازان ظهور آخرین منجی و ادامه خدا بر زمین شویم که هر یک از ادیان و مذاهب او را به نامی می‌شناسند و نقطه مشترک آن است که همگی می‌دانند آن نجات دهنده بزرگ آمدنی است و اینجاست که هر چند لشکریان جهل و کفر و ظلم این آمدن را دیر و دور بدانند قلب‌های ما فریاد خواهد زد.

بنا بر اعلام این‌ خبر؛ سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب، امروز شنبه 24 شهریور به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با شعار فلسطین، محور وحدت آزادگان جهان در ارومیه با حضور حجت‌الاسلام عبدالهی؛ رئیس مرکز حفاظت قوه قضاییه، غلامعلی محمدی؛ رئیس سازمان زندان‌ها، امین‌حسین رحیمی؛ وزیر دادگستری، مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی، عتباتی؛ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، نمایندگان ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی برگزار شد.

تعدادی از وکلا و کارشناسان رسمی پیرو ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی و نیز مسئولان استانی در سخنانی در این‌ نشست موضوع وحدت را مورد تأکید قرار دادند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ