بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های جهان

اقتصاد ایران: رسانه‌های جهان پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران را در صدر اخبار خود مورد پوشش قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، توسط ماهواره بر قائم ۱۰۰ پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت و نخستین سیگنال‌های خود را ارسال کرد.

ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان طراحی و ساخته شده است. این ماهواره حدود ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و مأموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.

ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیرسامانه‌های ناوبری و کنترل وضعیت از مأموریت فرعی ماهواره «چمران ۱» به شمار می‌رود.

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» از سوی رسانه های بین المللی با بازتاب های گسترده ای همراه بود.

خبرگزاری رویترز امروز در تشریح این رویداد مهم رسانه ای چنین تیتر زد: ایران دومین ماهواره را در سال جاری به مدار زمین فرستاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایران روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخته شده توسط سپاه پاسداران به مدار زمین پرتاب کرد. … رسانه ها اعلام کردند که ماهواره چمران -۱ که توسط ماهواره بر قائم -۱۰۰ به فضا پرتاب شد، در مداری به طول ۵۵۰ کیلومتر (۳۴۰ مایل) قرار گرفت و حامل سوخت جامد بود. این ماهواره، توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران طراحی و ساخته شد.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های جهان

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز در بازتاب این رویداد مهم نوشت: ایران روز شنبه با موشکی که توسط سپاه پاسداران این کشور ساخته شده بود، ماهواره ای را به فضا پرتاب کرد. … ایران این پرتاب را موفقیت آمیز توصیف کرد؛ رویدادی که دومین پرتاب از این نوع به شمار آمده و یک ماهواره را با این موشک در مدار قرار می دهد.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های جهان

شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان هم نتوانست از این موضوع برجسته و مهم غافل شود.

این رسانه اعلام کرد: ایران با موفقیت یک ماهواره تحقیقاتی جدید را به مدار زمین پرتاب کرده است. … ایالات متحده و متحدانش هشدار می دهند که از فناوری مشابهی که برای پرتاب ماهواره استفاده می‌ شود، می‌توان برای موشک‌ های بالستیک نیز استفاده کرد؛ از جمله موشک‌ هایی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ ای هستند.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های جهان

شبکه تلویزیونی الجزیره در ارتباط با پرتاب ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران یک ماهواره تحقیقاتی جدید را به مدار زمین پرتاب کرده است که در عین مخالفت با انتقادات و مخالفت های کشورهای غربی، گام دیگری در پیشبرد برنامه هوافضای خود برداشته است. … ماموریت اصلی ماهواره تحقیقاتی چمران -۱، با وزن ۶۰ کیلوگرم (۱۳۲ پوند)، «آزمایش سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری برای نشان دادن فناوری مانور مداری در ارتفاع است».

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های جهان

شبکه تلویزیونی بلومبرگ مستقر در ایالت نیویورک واقع در آمریکا نیز پوشش رسانه ای این رویداد مهم را این چنین بازتاب داد: ایران روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی ساخت داخل را به فضا پرتاب کرد. «چمران ۱» که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شد، با موفقیت در مداری در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری (۳۴۲ مایلی) از زمین قرار گرفت.

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» در رسانه‌های جهان

ادامه دارد...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ