تشییع با شکوه جنازه عایشه نور با حضور مردم و مقامات ترکیه

اقتصاد ایران: فعال اجتماعی ترکیه‌ای-آمریکایی که در جریان تظاهرات در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود، با حضور مقامات ترکیه در شهر آیدین به خاک سپرده شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،"عایشه نور ازگی" فعال اجتماعی ترکیه ای-آمریکایی که در جریان تظاهرات در کرانه باختری از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و شهید شده بود، با حضور هزاران نفر از مردم و مقامات ترکیه در شهر آیدین به خاک سپرده شد.

کشور ترکیه ,

در این مراسم، جودت یلماز معاون رئیس جمهور، نومان کورتولموش رئیس مجلس، علی یرلی کایا وزیر کشور و هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه حضور داشتند.

کورتولموش در این مراسم با بیان اینکه خون عایشه نور بر زمین نخواهد ماند و قاتلان وی در محاکم بین المللی حساب پس خواهند داد، گفت: از 8 اکتبر بزرگترین جنایت وحشیانه در دنیای مدرن را تماشا می کنیم که در آن دهها هزار انسان جان خود را از دست داده اند.

کشور ترکیه ,

وی افزود: امروز عایشه نور به عنوان یک شهید ملی و نشانه و نماد مهم آرمان فلسطین در ترکیه تشییع می شود.

رئیس مجلس ترکیه با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در این فضا به اشغال گام به گام اراضی کرانه باختری نیز ادامه می دهد. کسانیکه از دولت تروریستی اسرائیل حمایت می کنند نیز در این جنایت شریک هستند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این مراسم گفت: برای اینکه جانیان این عمل غیرانسانی در پیشگاه عدالت حاضر شوند همه نیروی خود را به کار خواهیم بست.

"عایشه نور ازگی ایگی" ششم ماه جاری میلادی به همراه گروهی از فعالان ضد جنگ برای حمایت از کشاورزان فلسطینی در مقابل حملات شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست عازم منطقه بیتا در شرق نابلس، واقع در شمال کرانه باختری بود که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.  

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ