مانع بزرگ مقابل پای استقلال در آسیا/ نکونام در آزمون سخت آبی‌ها

اقتصاد ایران: تیم فوتبال استقلال در شرایطی پس از یک دوره غیبت وارد فصل جدید لیگ نخبگان آسیا می شود که حواشی چند هفته اخیر روی آماده سازی این تیم تاثیرگذاشت و شکست می تواند معادلات را بازهم تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایرانی در آسیا در حالی رقابت خود در لیگ نخبگان قاره کهن را آغاز می کند که هنوز شوک حذف این تیم از رقابت های آسیایی به دلیل بدهی مالی و مالکیت مشترک و در نهایت عدم دریافت مجور حرفه ای، از اذهان علاقمندان به فوتبال پاک نشده است.

استقلال که با دو قهرمانی در آسیا یکی از پرافتخارترین باشگاه های فوتبال کشور به شمار می رود، روز دوشنبه ۲۶ شهریور و بعد از یک سال دوری، در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان الغرافه قطر است و این بار در رقابت های لیگ نخبگان با تیم های برتر آسیا به رقابت می پردازد و امیدوار به کسب ستاره سوم است.

آبی های پایتخت در حالی بار دیگر به سطح اول رقابت های فوتبال در آسیا پا می گذراند که در هفته های اخیر با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کردند اما موقتا همه اتفاقات فروکش کرده است. ولی به هر حال در سالهای قبل هم استقلال ثابت کرده که در روزهای بحرانی هم نتایج خوبی را در آسیا کسب کرده است و به همین دلیل طرفداران استقلال و دیگر علاقمندان فوتبا در انتظار درخشش این تیم و دیگر نمایندگان کشورمان در قاره کهن هستند.

در حالی که سال گذشته استقلال به دلیل اختلافات مدیر و مربی چالش های جدی را سر راه خود می دید و پیش بینی می شد با واگذاری این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس، وارد ساحل آرامش شود ولی باز هم حواشی پیرامون این باشگاه در همین زمینه همچنان ادامه دارد و در کنار این مهم موضوع رفتن یا ماندن نکونام، حواشی دیگری را نیز برای آن به وجود آورده است.

اختلاف نکونام با سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال این روزها به حداقل رسیده و نشست وی با شهریاری رئیس هیات مدیره در حاشیه دیدار دوستان استقلال و گل گهر باعث فروکش کردن این حواشی شده است، ولی ذکر این نکته هم ضروری است که استقلال فرصت طلایی یک هفته برای پیگیری تمرینات خود در آرامش را از دست داده و همین مسئله زمینه ساز نگرانی های جدی در خصوص نحوه آماده سازی این تیم شده است.

ماجرای فسخ شبانه قرارداد بازیکنان، رعایت سقف بودجه در خصوص جذب بازیکن، وضعیت بازیکنان بوسنیایی و فسخ قرارداد آنها، اختلافات متعدد درون باشگاهی از ماجرای قرداد هاشمی نسب گرفته تا فسخ شبانه قرارداد مهرداد محمدی و رفت و آمدهای متعدد در این بخش انتقادات زیادی را از سوی پیشکسوتان و علاقمندان به این باشگاه به دنبال داشته است.

اضافه کردن سقف بودجه برای تیم های ایرانی حاضر در آسیا از سوی فدراسیون در دقیقه نود هم به جای ایجاد آرامش برای استقلال، بار دیگر چالش های جدیدی را پیش روی این باشگاه قرار داد تا همچنان بیم و امیدها در خصوص حضور موفق این تیم در رقابت های آسیایی را تداوم ببخشد.

نبود زمین مناسب و ورزشگاه استاندارد برای دیدار تیم های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس در رقابت های آسیایی نیز دیگر مسئله مهم پیش روی تیم آبی پایتخت است، به گونه ای که استقلال باید با حضور حداقلی تماشاگران خود به مصاف رقیبان برود که این حضور حداقلی هم قطعا بر روند نتیجه گیری این تیم تاثیرگزار خواهد بود.

استقلال به هر طریق باید به مصاف یکی از تیم های قطری حاضر در لیگ نخبگان برود که این باشگاه با در اختیار داشتن کادر فنی و مدیریتی حرفه ای و بازیکنان برجسته خارجی از جمله خوسلو مهاجم گلزن و سابق رئال مادرید، به دنبال کسب افتخار در آسیاست و به همین دلیل دست کم گرفتن آنها می تواند عواقب بدی برای تیم ایرانی داشته باشد.

جدا از حواشی و مشکلات متعدد سر راه استقلال ایران، بازی با الغرافه نیز دارای اهمیت زیادی برای جواد نکونام است، چرا که این مربی ایرانی فرصت اندکی برای جبران بخشی از مشکلات و نحوه بازی این تیم در حوزه فنی دارد و با توجه به سه بازی نه چندان رضایت بخش اول استقلال در لیگ، نکونام باید از فرصت به وجود آمده هم به یک پیروزی ارزشمند برسد و هم اینکه حضور خود روی نیمکت استقلال را برای ادامه رقابت های داخلی و خارجی تثبیت کند.

دیدن رقابت های سطح نخست آسیا با حضور تیم های ایرانی و کسب نتایج درخشان یکی از انتظارات جدی فوتبال دوستان در روزهای پر حواشی پیرامون فوتبال کشور است و به همین دلیل استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان، تراکتور و سپاهان هم در سطح دوم آسیا باید از فرصت ایجاد شده در راستای کسب نتایج درخشان استفاده کرده و فرصت ایجاد شده برای افزایش نشاط و شادابی در جامعه را به راحتی از دست ندهند.
-------------------------------------
آرمان نصراللهی

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ