تحول و غنا مساجد کرمانشاه نیازمند تشکیل شورای هماهنگی کانون مساجد

اقتصاد ایران: کرمانشاه- سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی این کانون، گفت: تشکیل منسجم جلسات این شورا با احیای مساجد منجر به غنای برنامه های فرهنگی و هنری خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامعلی قدیریان بعد از ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: تشکیل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برهه‌ای حساس با توجه به دغدغه‌های و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته و با گذشت زمان می‌بینیم که ضرورت و اهمیت فعالیت و برنامه‌های هدفمند بچه‌های مسجد در این عرصه تا چه حدی مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه اعتبارات فرهنگی کشور، افزود: پیشبرد اهداف و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این سنگر مقدس نیازمند حمایت‌های درون استانی و مشارکت و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هر استان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل اصلی در بروز چالش‌های حوزه فرهنگی عدم تشکیل جلسات شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در این استان است که در سفرهای استانی که رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به استان‌های مختلف داشتند مجموع بودجه و اعتبارات برنامه‌ای کانون‌های مسجد در همان سفر رئیس جمهور بسته می‌شد.

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به گلایه مندی کانون‌های مساجد استان از عدم حمایت و اختصاص بودجه به برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه دارای ۶۲۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی است که این تعداد پایگاه مؤثر و فعال در مساجد می‌تواند نقش بسزایی در اعتلای فرهنگی جامعه ایفا کند.

وی تنوع فرق و مذاهب را یکی دیگر از ویژگی‌های خاص استان کرمانشاه دانست و گفت: کانون‌های مساجد در ۴ شهرستان اهل سنت کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام قدیریان، با اشاره به برگزاری جشنواره وحدت اسلامی همزمان با هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) در تهران، بیان کرد: سهم بسزایی برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهل سنت استان کرمانشاه در این رویداد ارزشمند دیده شده و در این راستا شاهد حضور چهره‌های برجسته اهل سنت کرمانشاه به عنوان مهمان ویژه این مراسم و همچنین اعزام ۵۰ نفر از مدیران و فعالان کانون‌های مساجد منطقه اورامانات به این همایش بزرگ خواهیم بود.

وی همچنین خدمت رسانی کانون‌های تخصصی خواهران را نمونه‌ای درخشان از نقش محوری بانوان در برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد خواند و متذکر شد: شبکه‌ای فعال از بچه‌های مسجدی، متعهد و پای کار انقلاب ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان به وجود آورده است که بایستی از آن غافل نشد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به توفیقات ارزشمند کانون‌های مساجد استان‌های برخوردار از حمایت‌های استانی در تولید اشعار فاخر، ملودی‌های ملی مذهبی، سرود و تئاتر و پخش این آثار فاخر از شبکه‌های سراسری، اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه و سازمان فرهنگی هنری یکی از سازمان‌هایی است که به لحاظ حقیقی همواره از مساجد حمایت کرده و می‌کند.

وی انعقاد تفاهمنامه همکاری طرح ملی طراوت را یادآور شد و اضافه کرد: شهرداری متولی این طرح است و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و آموزش و پرورش نیز ارگان‌های همکار در طرح طراوت هستند.

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به اجرای پایلوت این طرح در هشت استان از جمله کرمانشاه، ابراز کرد: جلسات هماهنگی و برنامه ریزی این طرح ملی نیز که رویکرد آن بر محور «خانواده، مسجد، مدرسه» است و به زودی برگزار شده و وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین قدیریان با تقدیم لوح سپاسی از سوی حجت الاسلام کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، از زحمات و حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه قدردانی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ