آیا منصوبان جدید آموزش و پرورش ضعف‌های گذشته را برطرف می‌کنند

اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش در احکامی جداگانه مسئولین برخی از واحدهای این وزارتخانه را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از چند روز از اولین دور انتصابات در وزارت آموزش و پرورش، تعداد دیگری از مسئولیت‌های این نهاد تربیتی صاحبان جدید خود را شناخت.

با حکم وزیر آموزش و پرورش، حسین صادقی رئیس مرکز روابط عمومی آموزش و پرورش شد.

صادقی سال‌ها قبل معاون رسانه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بود و در دولت سیزدهم هم در دانشگاه فرهنگیان عهده دار مسئولیت‌هایی بود تا اینکه با آمدن علیرضا کاظمی مجدداً به ساختمان شهید رجایی بازگشت و در مرکز روابط عمومی این بار رئیس شد.

صادقی پیش از این نشان داده بود که ارتباط خوبی با خبرنگاران و اصحاب رسانه دارد و این امید می‌رود با آمدن صادقی شاهد ارتباط بهتر و اطلاع رسانی قوی‌تر وزارت آموزش و پرورش باشیم.

در دولت گذشته نامدار صداقت عهده دار این مسئولیت بود. وی علی رغم وعده‌های داده شده به منظور ارتباط بهتر رسانه‌ها با معاونین آموزش و پرورش، چندان در این سمت موفق نبود و نتوانست معاونین را به ارتباط بهتر با رسانه‌ها و خبرنگاران مجاب کند.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که میثم حاجی پور قرار است به عنوان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش منصوب شود.

حاجی پور که زمانی خود خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس بود؛ پس از سال‌ها تدریس در قامت یک معلم، در دولت دوازدهم مسئول روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شد و ارتباط بسیار خوبی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشت.

حاجی پور توانسته بود شبکه موفقی در اطلاع رسانی اقدامات خیران مدرسه ساز ایجاد کند و رسانه‌ها را به این شبکه متصل کرده بود.

وی در حالی قرار است سخنگوی وزارت آموزش و پرورش باشد که در دولت سیزدهم این سمت به علی فرهادی سپرده شده بود. فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بود و علی‌رغم مشغله‌های زیادش با حفظ سمت سخنگوی وزارت خانه شده بود.

همین تعدد مسئولیت‌ها موجب شده بود تا فرهادی چندان نتواند پاسخگوی اصحاب رسانه در خصوص موضوعات آموزش و پرورش باشد.

آیا حکیم زاده توانایی انجام دو مسئولیت سنگین را دارد

یکی از عجیب‌ترین انتصابات علیرضا کاظمی را شاید بتوان انتصاب رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی دانست که قرار است با حفظ سمت، عهده دار مسئولیت سازمان تعلیم و تربیت کودک (توتک) هم باشد.

حکیم زاده که خود در معاونت ابتدایی با انبوهی از معضلات و مشکلات رو به رواست و جمعیت کثیری از بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی را باید علاج کند معلوم نیست چرا باید همزمان عهده دار مهدهای کودک و کودکستان‌ها هم باشد.

اگر چه در حکم جدید حکیم زاده، وی قرار است سرپرست توتک باشد؛ ولی معلوم نیست مدت این سرپرستی چقدر خواهد بود.

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که در دولت شهید رئیسی ایجاد شد تا وضعیت مهدهای کودک را به سامان برساند هنوز چندان شکل پیدا نکرده بود که مجتبی همتی فر از ریاست این سازمان کناره گیری کرد.

همتی فر و مجموعه تحت امرش اگر چه یک سازمان نوپا را راه اندازی و سر و شکلی به آن داده بود با این حال بسیاری از نیات و اهدافش تنها روی کاغذ ماند و حالا معلوم نیست آیا انتخاب حکیم زاده به تحقق اهداف از پیش تعیین شده کمک خواهد کرد یا مدیران جدید توتک می‌خواهند از نو طرحی جدید بریزند؟

مجتبی هاشمی نیز جایگزین امین رضوی‌نژاد؛ رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش شد.

هاشمی پیش از این مسئول ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش بود.

همچنین علیرضا کاظمی محمدزاده جایگزین خرازانی در هیأت عالی گزینش و علی روستایی جایگزین الموسوی مدیر کل دبیرخانه گزینش شد.

همچنین علی رمضانی که پیش از این در معاونت پرورشی و فرهنگی بوده و گفته شده بود ممکن است مسئول روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش شود؛ با حکم وزیر آموزش و پرورش مشاور وزیر در امور اردویی‌و فرهنگی شد.

هنوز معلوم نیست آیا حجت الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش باقی خواهد ماند. با حکم وزیر آموزش و پرورش دکتر مصیب زاده هم جایگزین باقری دبیر کمیسیون آموزش قرآن شده و دکتر شکوهی هم با حکم وزیر آموزش و پرورش مشاور وزیر در امور رفاهی شد.

از سوی دیگر علینقی یزدان‌پناه که مدتی مشاور رئیس سازمان دانش آموزی بود؛ با حکم وزیر آموزش و پرورش مشاور در امور تشکل‌های دانش آموزی شد.

سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی و کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر چهار تشکل دانش آموزی فعال در وزارت آموزش و پرورش هستند.

خبرگزاری مهر ضمن قدردانی از زحمات مسئولین گذشته در وزارت آموزش و پرورش، امیدوار است منصوبان جدید خلاءها و کمبودهای گذشته در بزرگترین نهاد تربیتی کشور را برطرف سازند و در راه تحقق اهداف اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بکوشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ